Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
Aurinkopaneelien (sähkö) rakentaminen
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="jaskiainen" data-source="post: 3488" data-attributes="member: 1128"><p>Alumiini taustalevynä voisi toimia jos oletetaan että kennojen yhdyslangat eivät satu tulemaan sieltä EVAn läpi. Oikosulku laminoidessa olisi kova takaisku.</p><p></p><p>Alipaineistus taas on tarpeellinen, jotta EVA levittyy tasaiseksi ohueksi ILMATTOMAKSI/ILMATIIVIIKSI kerrokseksi kennojen molemmin puolin.</p><p>Toki paneelin voi rakentaa myös ns. ilmavasti, mutta vahvasti epäilen mahtaako kahtakaan vuotta kestää ennenkuin kennojen teho alkaa hiipua.</p><p></p><p>Taasen tämä koko roskan esilämmitys koskee lähinnä 6x6 kennoja, mutta suosittelen käyttämään aina paneeleita alipaineistettaessa. Varsinkin nuo isommat kennot saattavat murtua ilman sitä ensimmäistä esilämmitystä. Eli jos alipaineistetaan ensin ja laitetaan sitten vasta uuniin.</p><p>EVA alkaa sulaa 65 asteessa, joten sen yli ei esilämmitystä kannattaisi tehdä.</p><p>Ja vielä: testeissä ainakin ilmakuplat lasin ja kennon välissä ovat heikentäneet paneelin tehoja.</p><p></p><p>Tämän kaiken olen ottanut opikseni Fieldlinesin sivuilta.</p><p>Suosittelen ehdottomasti lontoon murretta taitavien käydä tarkistamassa tämä:</p><p>http://fieldlines.com/board/index.php?topic=145005.0</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jaskiainen, post: 3488, member: 1128"] Alumiini taustalevynä voisi toimia jos oletetaan että kennojen yhdyslangat eivät satu tulemaan sieltä EVAn läpi. Oikosulku laminoidessa olisi kova takaisku. Alipaineistus taas on tarpeellinen, jotta EVA levittyy tasaiseksi ohueksi ILMATTOMAKSI/ILMATIIVIIKSI kerrokseksi kennojen molemmin puolin. Toki paneelin voi rakentaa myös ns. ilmavasti, mutta vahvasti epäilen mahtaako kahtakaan vuotta kestää ennenkuin kennojen teho alkaa hiipua. Taasen tämä koko roskan esilämmitys koskee lähinnä 6x6 kennoja, mutta suosittelen käyttämään aina paneeleita alipaineistettaessa. Varsinkin nuo isommat kennot saattavat murtua ilman sitä ensimmäistä esilämmitystä. Eli jos alipaineistetaan ensin ja laitetaan sitten vasta uuniin. EVA alkaa sulaa 65 asteessa, joten sen yli ei esilämmitystä kannattaisi tehdä. Ja vielä: testeissä ainakin ilmakuplat lasin ja kennon välissä ovat heikentäneet paneelin tehoja. Tämän kaiken olen ottanut opikseni Fieldlinesin sivuilta. Suosittelen ehdottomasti lontoon murretta taitavien käydä tarkistamassa tämä: http://fieldlines.com/board/index.php?topic=145005.0 [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
Aurinkopaneelien (sähkö) rakentaminen
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös