Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
Aurinkokulman ( 0-45 asteen ) prosenttuaalinen..." vaikutus aurinkopaneelin tuottoon?
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="denzil dexter" data-source="post: 42911" data-attributes="member: 4770"><p>Voidaanhan leikisti olettaa, ettei suunta vaikutakaan kosinifunktion mukaisesti. Silloin olisi mahdollista laittaa paneeleita limittäin sahalaitamuotoon esim 45 asteeseen ja ne edelleen tuottaisivat aivan yhtä hyvin kuin tasopintaan asennetut, aurinkoa kohti suunnatut paneelit. Tilaa säästyisi reilusti, ja fysiikanlaitkin menisivät uusiksi säteilytasapainon osalta.</p><p>Hämmennystä on voinut aiheuttaa esim lumihangesta tai pilvistä heijastuneen valon osuus. Paneeli kun ei välitä mistä fotoni tulee, mutta jos se tulee suoraan auringosta, niin silloin tilanne on kuten edellä on esitetty.</p><p>Sitten taas aivan järjettömillä kulmilla, esim 60-70-80 astetta voi käydä niin, että valo heijastuu paneelin pinnasta pois, eli ei mene lainkaan kennoon asti. Jos tutkitaan vain tämän pois heijastuneen valon osuutta, niin silloin voi näennäisesti tulla tulos, että paneelin teho alenisi vasta hyvin suurilla kulmilla.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="denzil dexter, post: 42911, member: 4770"] Voidaanhan leikisti olettaa, ettei suunta vaikutakaan kosinifunktion mukaisesti. Silloin olisi mahdollista laittaa paneeleita limittäin sahalaitamuotoon esim 45 asteeseen ja ne edelleen tuottaisivat aivan yhtä hyvin kuin tasopintaan asennetut, aurinkoa kohti suunnatut paneelit. Tilaa säästyisi reilusti, ja fysiikanlaitkin menisivät uusiksi säteilytasapainon osalta. Hämmennystä on voinut aiheuttaa esim lumihangesta tai pilvistä heijastuneen valon osuus. Paneeli kun ei välitä mistä fotoni tulee, mutta jos se tulee suoraan auringosta, niin silloin tilanne on kuten edellä on esitetty. Sitten taas aivan järjettömillä kulmilla, esim 60-70-80 astetta voi käydä niin, että valo heijastuu paneelin pinnasta pois, eli ei mene lainkaan kennoon asti. Jos tutkitaan vain tämän pois heijastuneen valon osuutta, niin silloin voi näennäisesti tulla tulos, että paneelin teho alenisi vasta hyvin suurilla kulmilla. [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
Aurinkokulman ( 0-45 asteen ) prosenttuaalinen..." vaikutus aurinkopaneelin tuottoon?
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös