Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
Aurinkokulman ( 0-45 asteen ) prosenttuaalinen..." vaikutus aurinkopaneelin tuottoon?
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="Savonius" data-source="post: 42906" data-attributes="member: 4745"><p>2022 aurinkoa kohti kutakuinkin koko paistaneen ajan suunnattujen 26kpl 240W paneelien vuosituotanto 9700kWh. No tuli sieltä ehkä jonkin verran enemmänkin kun puolet paneeleista on 285W. En kyllä huomannut että huurre varsinaisesti lisäisi tuottoa. Päinvastoin kyllä.</p><p>Portaaliin tietonsa syöttävän 240W paneelin vuosituotto 372,33kWh. Nimellistehojen suhteella laskettuna 285W paneelista tulee vuodessa 442,14kWh. Käytännössäkin tuo suhde näyttää pitävän paikkaansa.</p><p>Muistissani on että jollain kiinteästä melko vaakatasossa olevasta 32kpl 270W paneelistolla olisi tullut parhaana vuonna 8800kWh.</p><p>Itselläni on sellainen käsitys että mitä paremmin paneelin pinta on aurinkoon suunnattuna sitä suuremmaksi tuotto muodostuu. Tuottojen maksimoinnissa paneelin pitäisi juhannuksena aamulla osoittaa koiliseen ja illalla luoteeseen ja joulunakin kääntyä noin 90 astetta. </p><p>Nuo vaakatasossa olevat tuottava kesäaamuisin käsittämättömän hyvin.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Savonius, post: 42906, member: 4745"] 2022 aurinkoa kohti kutakuinkin koko paistaneen ajan suunnattujen 26kpl 240W paneelien vuosituotanto 9700kWh. No tuli sieltä ehkä jonkin verran enemmänkin kun puolet paneeleista on 285W. En kyllä huomannut että huurre varsinaisesti lisäisi tuottoa. Päinvastoin kyllä. Portaaliin tietonsa syöttävän 240W paneelin vuosituotto 372,33kWh. Nimellistehojen suhteella laskettuna 285W paneelista tulee vuodessa 442,14kWh. Käytännössäkin tuo suhde näyttää pitävän paikkaansa. Muistissani on että jollain kiinteästä melko vaakatasossa olevasta 32kpl 270W paneelistolla olisi tullut parhaana vuonna 8800kWh. Itselläni on sellainen käsitys että mitä paremmin paneelin pinta on aurinkoon suunnattuna sitä suuremmaksi tuotto muodostuu. Tuottojen maksimoinnissa paneelin pitäisi juhannuksena aamulla osoittaa koiliseen ja illalla luoteeseen ja joulunakin kääntyä noin 90 astetta. Nuo vaakatasossa olevat tuottava kesäaamuisin käsittämättömän hyvin. [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Aurinkosähkö
Aurinkokulman ( 0-45 asteen ) prosenttuaalinen..." vaikutus aurinkopaneelin tuottoon?
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös