Aurinkoenergialentokone !

denzil dexter

Active member
Älyttömän hyvä idea. Arvoitukseksi jää, miksi lentokonevalmistajat eivät ole tajunneet laittaa 1kW lennokinmoottoria koneisiinsa. Ehkä heiltä puuttuu asiantuntemusta.
 

topspeed

Member
denzil dexter sanoi:
Älyttömän hyvä idea. Arvoitukseksi jää, miksi lentokonevalmistajat eivät ole tajunneet laittaa 1kW lennokinmoottoria koneisiinsa. Ehkä heiltä puuttuu asiantuntemusta.
Mikäs tämä kommentti oli ?

Out put on 7 kw.

https://www.youtube.com/watch?v=NigebwgE-H8

Plettenbergit tehdään tilauksesta asiakkaan speksien mukaan; https://www.trinityaries.com/product-category/b2b-products/plettenberg-motors/
 

topspeed

Member
denzil dexter sanoi:
Cruise power 1 kW. Tuon verran paneelistosta suurin piirtein lähtee, kun ovat vaakasuorassa ja osa on piilossa.
Minimum cruise power huomaa ! Poljettavilla lennetään 200 km 230 watin teholla. 2 tonnin painoinen Solar Impulse lensi öisin 7 KW teholla ja kantoi 660 kg akkuja sitä varten.

Evosta lähtee parhaimmillaa jopa 19 KW.
 

Liitetiedostot

denzil dexter

Active member
topspeed sanoi:
denzil dexter sanoi:
Cruise power 1 kW. Tuon verran paneelistosta suurin piirtein lähtee, kun ovat vaakasuorassa ja osa on piilossa.
Minimum cruise power huomaa ! Poljettavilla lennetään 200 km 230 watin teholla. 2 tonnin painoinen Solar Impulse lensi öisin 7 KW teholla ja kantoi 660 kg akkuja sitä varten.

Evosta lähtee parhaimmillaa jopa 19 KW.
Ja Airbus A300 moottorista lähtee parhaimmillaan 44 100 kW. Sen töitä voi yrittää hoitaa 1 kW, 230W, 7 kW tai 19 kW teholla jos siltä tuntuu.
 

topspeed

Member
denzil dexter sanoi:
topspeed sanoi:
denzil dexter sanoi:
Cruise power 1 kW. Tuon verran paneelistosta suurin piirtein lähtee, kun ovat vaakasuorassa ja osa on piilossa.
Minimum cruise power huomaa ! Poljettavilla lennetään 200 km 230 watin teholla. 2 tonnin painoinen Solar Impulse lensi öisin 7 KW teholla ja kantoi 660 kg akkuja sitä varten.

Evosta lähtee parhaimmillaa jopa 19 KW.
Ja Airbus A300 moottorista lähtee parhaimmillaan 44 100 kW. Sen töitä voi yrittää hoitaa 1 kW, 230W, 7 kW tai 19 kW teholla jos siltä tuntuu.
Niin...voi...moottorit arbuusissa painaa 7 000 kg gibale..fuili 200 000 kg...matallirunko 120 000 kg jne.

Puhutaan appelsiineista ja wrecking balleista.

Tärkein osa mun suunnitelmaa on lifting fuselage jonka keksi De Monge 1922.
 

topspeed

Member
Olet oikeassa tuon varjostuksen suhteen kyllä..siksi onkin olemassa suunnitelma jossa puomit ovat siiven alla.

Denzil; https://twitter.com/thefastshow1/status/1035417939518910464?lang=en
 

topspeed

Member
Vincent Burnelli yritti kaupallistaa runkosiiven 1928 lähtien..turvallisuus oli teemana.

1. https://www.youtube.com/watch?v=YdIqm9FOSV0

2. https://www.youtube.com/watch?v=eosTXSDPAvI

3. https://www.youtube.com/watch?v=WqcZwQ17fxk
 
Ylös