Auringosta lämmitysapua.

Jussi

Well-known member
Kiesus sanoi:
48kwh oli päivän saldo ja tuntu että reilummastikkin olisi ollut otettavissa koska töistä tullessa kun hämmensin kierroksia
lisää niin tehot nousi taas reilusti.
Tuota kesken käytön virtaamaan lisäyksestä johtuvaa tehon nousua ei sitten kannata isosti tuijotella. Se toki hetken on suurempi, mutta kun lämmöt tasaantuu vastaamaan uutta virtausta, saa oikeita lukemia.
 

Kiesus

New member
Muutaman kerran kun olen tuota kokeillut niin teho on saattanut lähes tuplaantua ja pysynyt kovempana sen aikaa mitä sitä olen seurannut
ja jos virtausta on laskenut takaisin samaan niin teho on myös palautunut aiempaan, mutta nyt on niin vähän aikaa tullut tuota hiplattua
etten voi asiassa valalle mennä ja voi olla että olen väärässäkin.


Tänää on hieman aikaa tuota tuijottaa jos aurinkoa vain on niin jatketaan testejä.
 

sam123

Active member
Kiesus sanoi:
Muutaman kerran kun olen tuota kokeillut niin teho on saattanut lähes tuplaantua ja pysynyt kovempana sen aikaa mitä sitä olen seurannut
ja jos virtausta on laskenut takaisin samaan niin teho on myös palautunut aiempaan, mutta nyt on niin vähän aikaa tullut tuota hiplattua
etten voi asiassa valalle mennä ja voi olla että olen väärässäkin.


Tänää on hieman aikaa tuota tuijottaa jos aurinkoa vain on niin jatketaan testejä.

Et sää mitään väärässä ole. Käynnistys ja lopetus ero minimiin (hystereesi) ja kaikki kierrokset peliin mitä löytyy tietysti kierroslukuohjattuna. Tuosta mallia: http://www.solarwebseiten.de/Anlagen/Brilon/Live_Brilon/live_brilon.html
 

rotzi

Well-known member
sam123 sanoi:
Et sää mitään väärässä ole. Käynnistys ja lopetus ero minimiin (hystereesi) ja kaikki kierrokset peliin mitä löytyy tietysti kierroslukuohjattuna. Tuosta mallia: http://www.solarwebseiten.de/Anlagen/Brilon/Live_Brilon/live_brilon.html
Tuolla on aika pienet virtaukset katolla kun on noinkin paljon pinta-alaa, lieneekö loppua teho pumpusta...
 

Kiesus

New member
Hyvin uppoaa lämpöä tuohon isohkoon varaajaan ja vaikka ei täysin pilvettömiä päiviä ole ollutkaan niin eilen 39 ja tänään 44kwh ja tähän mennessä
suurin päivätuotto 50kwh joten ei voi olla kuin tyytyväinen.

Talo on muutaman kilometrin päässä merenrannasta niin jotenkin varsinkin aamupäivisin on epätodellinen olo kun merenpuoli on täysin
pilvetön ja aika tarkaan mökin päällä on raja josta alkaa pilvet, ja tietysti ei juuri kohdalle satu aurinko.

Eilen piti vääntää lämmitys takaisin päälle koska tuntu että mökki kylmeni liikaa ja ei noissa lämpötiloissa näköjään ole hurraamista jatkossakaan
eli helteitä ei ainakaan näille seuduille ole odotettavissa, tosin itse en niitä juuri kaipaakkaan
 
Ylös