Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Foorumi
Ilmaisenergia.info - Yleiset keskusteluaiheet
Energian varastointi
akkujen kytkentä tavat
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="Mikkolan" data-source="post: 4610" data-attributes="member: 1166"><p>[URL unfurl="true"]http://www.reuk.co.uk/Interconnecting-Batteries-for-Battery-Bank.htm[/URL]</p></blockquote><p></p><p>Ainakaan ton antamasi linkin takana ei puhuttu mitään 100 Ah:sta. Työnnä se 100Ah takaisin sinne mistä sen otitkin.</p><p></p><p></p><p></p><p>Sen verran on akkujen kanssa tullut leikittyä että toi häviöteho kannattaa ottaa ihan tosissaan huomioon.</p><p>Kaavakin on aika helppo: P= I*I*R ,jos virtaa on 100A niin tuo vastus arvo kerrotaan siis 10 000, jos virta on 320A niin kerroin on yli 100 000. Jos virtaa on 1000A kerroin on miljoona. Ne on todellakin ihme lukuja!</p><p>Tuosta siis johtuu se että johdoista tulee helposti "lämmitysvastuksia".</p><p></p><p>Tuon linkin takana on lähinnä varoittava esimerkki miten akustoa ei pidä tehdä.</p><p>[URL unfurl="true"]http://www.ecanoe.org/PDFs/eCanoe%20Battery%20Hookup%2024V.pdf[/URL]</p><p>Tienpäällä joskus pakko tehdä 24V niin periaate tuon tapainen.</p><p></p><p>Tietysti jos on alimittaiset akut ylimittaisessa kuormassa ja epäilette kytkentöjänne niin ottakaa virtanne miltä reunalta tahansa.</p><p></p><p>Oma pointtini oli että johdotuksiin kannattaa satsata, on sitten kyse yhdestä tai useammasta akusta. Lisäksi kannattaa huomioida se että "akku ympäristössä" noi liitokset huononee ajan saatossa, jolloin joku akuista voi pudotä kyydistä ja muut ylikuormittuvat, mikä taas puolelestaan lyhentää akuston likää.</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="Mikkolan, post: 4610, member: 1166"] [URL unfurl="true"]http://www.reuk.co.uk/Interconnecting-Batteries-for-Battery-Bank.htm[/URL] [/quote] Ainakaan ton antamasi linkin takana ei puhuttu mitään 100 Ah:sta. Työnnä se 100Ah takaisin sinne mistä sen otitkin. Sen verran on akkujen kanssa tullut leikittyä että toi häviöteho kannattaa ottaa ihan tosissaan huomioon. Kaavakin on aika helppo: P= I*I*R ,jos virtaa on 100A niin tuo vastus arvo kerrotaan siis 10 000, jos virta on 320A niin kerroin on yli 100 000. Jos virtaa on 1000A kerroin on miljoona. Ne on todellakin ihme lukuja! Tuosta siis johtuu se että johdoista tulee helposti "lämmitysvastuksia". Tuon linkin takana on lähinnä varoittava esimerkki miten akustoa ei pidä tehdä. [URL unfurl="true"]http://www.ecanoe.org/PDFs/eCanoe%20Battery%20Hookup%2024V.pdf[/URL] Tienpäällä joskus pakko tehdä 24V niin periaate tuon tapainen. Tietysti jos on alimittaiset akut ylimittaisessa kuormassa ja epäilette kytkentöjänne niin ottakaa virtanne miltä reunalta tahansa. Oma pointtini oli että johdotuksiin kannattaa satsata, on sitten kyse yhdestä tai useammasta akusta. Lisäksi kannattaa huomioida se että "akku ympäristössä" noi liitokset huononee ajan saatossa, jolloin joku akuista voi pudotä kyydistä ja muut ylikuormittuvat, mikä taas puolelestaan lyhentää akuston likää. [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Ilmaisenergia.info - Yleiset keskusteluaiheet
Energian varastointi
akkujen kytkentä tavat
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös