Agrekaatti ei lataa käynnistys akkua ?

avensi

Well-known member
Agrekaatti ei ilmeisesti lataa omaa käynnistys akkua kun yrittää startata ?
Missä vois olla vika ?
Bensa sähköstartillinen
 

mara

New member
kun saat käyntiin niin katso yleismittarilla akun jännite, jos ei käynnissä nouse yli 14 voltin tarkista lataus säädin.
tarkasta myös tuleeko latauskäämiltä jännite säätimelle.
 

Mekaniker

Active member
Tarkennan vielä että kyseessä on 24V.
Jos on invertteri missä on 80A laturi niin 3kW:n invertteri-aggregaatti ehkä selviää tilanteesta?
Enemmän tietoja olis kyllä tarpeen...

Eli jos on käytössä vanha aggregaatti missä ei ole jännitteensäädintä uusimmat elektroniset laturit ei vältämättä edes käynnisty;)
Se on todettu tällä: https://ilmaisenergia.info/foorumi/threads/easun-hybridi-invertteri-ostettu.2926/
Sille kelpaa vain invertteriaggregaatti...
 
Viimeksi muokattu:

Mekaniker

Active member
Hondalla ECMT 7000 aggrigaatilla ja Victron 24v 80A laturilla akustoa jonka koko on 24V 1040A
Tuo on poistunut ja en löytänyt suoraan siihen teknisiä tietoja mutta osittaisen löysin:
  • Nominal output 7 KVA
  • Nominal current 9,5/16 A
  • Nominal voltage 400/230 Volt
  • Engine manuf.Honda
  • Engine type GX390
  • Engine power 6 kW
Se mitä on olennaista on yhden vaiheen suurin sallittu jatkuva kuorma, ainoastaan tehtaan manuaalista voi löytää sen tiedon...
Mainittu 230V ja 16A tarkoittaa suurinta sallittua hetkellistä kuormaa
Osta pistorasia-kWh kulutusmittari ja mittaa miten paljon Victron ottaa tehoja akut lähes tyhjinä, helpoin ja halvin tapa selvittää asian
Yksikään vanhempi generaattori ei tee sähköä kyltin numeroiden mukaan...
Omat 12V Victronit lataavat 100% virralla akkuun heti alkuvaiheessa ja lataus vähenee sitä mukaa mitä akkujen sisäinen vastus alkaa hidastaa latausta, sen isompi akkupankki sitä pidempi aika täysi lataus= 28.8Vx80A= noin 2300W ilman kaapelihäviöitä
Tämä on lyijyakkujen latausta... Li/LFP on ihan toista
 
Ylös