Aggregaatti Duro 5 kW

wepu

Member
Jousi-rautalanka patentilla yhdistät vivun kehikkoon. Noin on mulla pelannut yli kymmenen vuotta.
Muuta tapahtunutta:
- äänenvaimentajan sisukset rikki.
- vikavirtasuoja piti vaihtaa
- akku kesti vuoden. Uusi akku on sikakallis. Narukäynnistys vaatii kahden käden otteen.
- polttoainehana on jumissa aukki asentoon. Ollut jo 10v. Ensi kesänä uuden asennus.
- puolipuristin toimii ok, mutta vivut ja rautalangat on karisseet matkan varrelle. Kansipelti siinä päällä on täysin turha.
- jos laitat liikaa öljyä, niin se liika tulee ulos sumuna jostain. V-mäinen sotku.
- ekassa öljynvaihdossa 10h kohdalla kannattaa kurkata myös suodattimeen. Lastut veks. 20h ö-vaihto samoin. Sitten ei olekkaan erikoista raportoitavaa seuraavista ö-vaihdoista max 100h välein, tai siis kerran vuodessa.
- tuntimittari kesti 230h, sen jälkeen on menty kalenterin mukaan.
- ääni on rannalla melkoinen ongelma. Koppiin piti laittaa, jotta mökin sisällä voi olla ilman kuulosuojia.

Muuten on ollut loistava kone. Kaikki työvehkeet on pelanneet loistavasti. Polttoaineena olen käyttänyt talvidieseliä, kun se on helpompaa tankata kuin moottori-pö. Puoli prosenttia synteettistä 2-t öljyä sekaan jotta pumppu ei ruostu. Ja kaiken maailman 'suutimen putsari aineita' olen käyttänyt ongelmien välttämiseksi, koska niitä menee niin vähän että hinnalla ei ole merkitystä.

wepu

Member
Viimeviikolla toimi agrekaatti ja nyt ei enään ?
Sähköstartilla starttaa mutta ei käynnisty ?
Polttoainetta tankki täynnä nyt moottoripolttoöljyä.

Saako tähän edes varaosia mistään ?
Puolipuristimen toiminta starttauksen aikana? Ettei jää auki?
Onko varmasti moottoriöljyä? Öljyvahti sammuttaa koneen jos öljyä ei ole tarpeeksi.
Jos öljyä on, niin öljyvahti saattaa olla vikatilassa. Irroita öljyvahdin piuhat virtapiiristä ja kokeile startata. Yhtä kiinalaista konetta olen ajanut jo 5 vuotta ilman öljyvahtia. Pitää vaan tarkistaa öljyt useammin.
Varaosanumerolla voi tehdä nettihakuja. Aliexpress kannattaa aina tsekata.

avensi

Well-known member
Puolipuristimen toiminta starttauksen aikana? Ettei jää auki?
Onko varmasti moottoriöljyä? Öljyvahti sammuttaa koneen jos öljyä ei ole tarpeeksi.
Jos öljyä on, niin öljyvahti saattaa olla vikatilassa. Irroita öljyvahdin piuhat virtapiiristä ja kokeile startata. Yhtä kiinalaista konetta olen ajanut jo 5 vuotta ilman öljyvahtia. Pitää vaan tarkistaa öljyt useammin.
Varaosanumerolla voi tehdä nettihakuja. Aliexpress kannattaa aina tsekata.
Missä on puolipuristus masiinassa ?

wepu

Member
Missä on puolipuristus masiinassa ?
Sylinterin kannessa pitäisi olla pikkuinen tulppa, jolla lasketaan painetta käynnistyksen aikana. Saadaan kone pyörähtämään herkemmin. Siinä suuttimen vieressä. Minulla tulppa on yhdistetty rautalankavivulla kaasuvivun luokse pieneen vipstaakiin. Tuossa Doron kuvassa sitä ei kyllä näy. Voisiko olla automaattinen? Ota säleikköpelti päältä pois ja tutki.
Öljyvahtia/öljyn määrää kyllä epäilen jos ei yhtään starttaa.
Tietysti on mahdollisuus, että poltto-aine putkissa on ilmaa, jos tankki on mennyt tyhjäksi. Löysää suuttimesta putkea raolleen ja käynnistä niin pitkään, että löpö ruikkii rinnuksille tasaisesti ja äkkiä putki tiukkaan. Samalla tarkasta ettei ole vuotoja tai tukkoja putkissa.

Käytän muuten poltto-aineen seassa suuttimen putsaus lisä-ainetta ja puoli prosenttia synteettistä kaksitahtiöljyä. Koneen käyttö on niin vähäistä, ettei hinnalla ole väliä. Mutta suojaa poltto-ainepuolen korroosiolta. Ihan vain vihjeenä.

mara

New member
Huomenta ,minulla samanlainen, Hailin diesel on moottorina, omaan tilasin lataus säätimen ja ruiskupumpun Kone glanssilta. kokeile sieltä, jos osia tarvitset.