Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Muut omat projektit
3D-tulostetut härvelit
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="vesioinas" data-source="post: 42897" data-attributes="member: 7870"><p>Uuteen tehokkaampaan latausohjaimeen on vielä pari modulia saapumatta. Muutin vähän nykyisen ohjaimen jarrutusalgoritmia niin, ettei säädin jarruttelisi ihan turhaan. Ylijännitetilanteessa säädetään lähtöteho maksimiin ja odotellaan 5sek. Lyijyakut ehkä kestävät tuon verran tai ovat ainakin toistaiseksi kestäneet. Jos jännite on laskenut ylijänniterajan alapuolelle niin ylijännitetila purkautuu ja jatketaan normaalia tehonsäätöä akuston napajännitteen mukaan. Muussa tapauksessa oikosulkujarru kytketään päälle. Jarrutusaika säätyy sen mukaan kuinka tiuhaan jarrutusta tarvitaan. Kunnon myrskytuulella on tultava itse paikanpäälle kääntämään jarrukahva tarvittaessa kiinteästi päälle.</p><p></p><p>Tuota 5sek odottelua varten pitänee tehdä vielä pientä hienosäätöä kun vähempikin voisi riittää, mutta muutoin idea vaikuttaa jo toimivalta. Mikroinvertteriltä kestää välillä muutama sekunti tehon ylösnostoon ja 5sek vaikutti riittävältä. Toisaalta puuska voi mennä ohi ja napajännite romahtaa kun kuorma on maksimissa - silloin tapahtuu ylimääräinen tilasiirto lataustilaan ja mikroinvertterin syöttö sammuu, vaikka turbiini pyörisikin vielä jonkinlaista tuotantovauhtia. Teen siihen vielä korjauksen. Eilispäivän aikana sähköä syntyi kilowattitunnin (keskiteho ~42W) verran kun keskituuli oli koko päivän 6m/s lukemissa. Arvioisin, että tuotto on vielä mahdollista tuplata maksimitehon nostolla.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="vesioinas, post: 42897, member: 7870"] Uuteen tehokkaampaan latausohjaimeen on vielä pari modulia saapumatta. Muutin vähän nykyisen ohjaimen jarrutusalgoritmia niin, ettei säädin jarruttelisi ihan turhaan. Ylijännitetilanteessa säädetään lähtöteho maksimiin ja odotellaan 5sek. Lyijyakut ehkä kestävät tuon verran tai ovat ainakin toistaiseksi kestäneet. Jos jännite on laskenut ylijänniterajan alapuolelle niin ylijännitetila purkautuu ja jatketaan normaalia tehonsäätöä akuston napajännitteen mukaan. Muussa tapauksessa oikosulkujarru kytketään päälle. Jarrutusaika säätyy sen mukaan kuinka tiuhaan jarrutusta tarvitaan. Kunnon myrskytuulella on tultava itse paikanpäälle kääntämään jarrukahva tarvittaessa kiinteästi päälle. Tuota 5sek odottelua varten pitänee tehdä vielä pientä hienosäätöä kun vähempikin voisi riittää, mutta muutoin idea vaikuttaa jo toimivalta. Mikroinvertteriltä kestää välillä muutama sekunti tehon ylösnostoon ja 5sek vaikutti riittävältä. Toisaalta puuska voi mennä ohi ja napajännite romahtaa kun kuorma on maksimissa - silloin tapahtuu ylimääräinen tilasiirto lataustilaan ja mikroinvertterin syöttö sammuu, vaikka turbiini pyörisikin vielä jonkinlaista tuotantovauhtia. Teen siihen vielä korjauksen. Eilispäivän aikana sähköä syntyi kilowattitunnin (keskiteho ~42W) verran kun keskituuli oli koko päivän 6m/s lukemissa. Arvioisin, että tuotto on vielä mahdollista tuplata maksimitehon nostolla. [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Muut omat projektit
3D-tulostetut härvelit
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös