Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Muut omat projektit
3D-tulostetut härvelit
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="vesioinas" data-source="post: 32070" data-attributes="member: 7870"><p>Ihan hyvä idea ja voisi olla hauska kokeilla, että saisiko sellaisen toimimaan. Akseli on nyt koko siiven mittainen ja toimii toisaan kerrosten puristimena. Laitetaan muutos harkintaan V4:ssa, jos sellainen vielä tulee.</p><p></p><p>-> Ultimate ratkaisuhan olisi sellainen, jossa ei olisi laisinkaan kiinnitysruuveja tai pitkää akselia vaan pelkästään mekaaninen lukitus .</p><p></p><p>Materiaali on kuitenkin toistaiseksi halpaa PLA-muovia, joka ei ole siitä ihan kestävimmästä päästä. Olen säilönyt yhden isomman tulostetun vesirattaan talven ajaksi sään armoille, jotta näkisin miten UV-valo ja sään vaihtelu vaikuttavat ajan kuluessa. ABS-muovilla tai nylonilla ei oikein onnistu korkeat kappaleet, mutta PETG voisi kyllä toimia tässä. Parin vuoden tulostuskokemuksen jälkeen on jo alkanut hahmottamaan sudenkuopat, mutta myös ratkaisuja niille. Tuuliruuvin ensitestin alussa olin lähes varma, että jotakin hajoaa kun puuska oli kohtuullisen voimakas. Mutta niin ei tapahtunut kuitenkaan.</p><p></p><p>Kuriositeettina ehdin jo ennen tämän tuuliruuvin hahmottelua piirtämään 3D-tulostettavan radiaaliroottorin ja -staattorin, mutta se ei ole vielä piirrosta kummoisempi.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="vesioinas, post: 32070, member: 7870"] Ihan hyvä idea ja voisi olla hauska kokeilla, että saisiko sellaisen toimimaan. Akseli on nyt koko siiven mittainen ja toimii toisaan kerrosten puristimena. Laitetaan muutos harkintaan V4:ssa, jos sellainen vielä tulee. -> Ultimate ratkaisuhan olisi sellainen, jossa ei olisi laisinkaan kiinnitysruuveja tai pitkää akselia vaan pelkästään mekaaninen lukitus . Materiaali on kuitenkin toistaiseksi halpaa PLA-muovia, joka ei ole siitä ihan kestävimmästä päästä. Olen säilönyt yhden isomman tulostetun vesirattaan talven ajaksi sään armoille, jotta näkisin miten UV-valo ja sään vaihtelu vaikuttavat ajan kuluessa. ABS-muovilla tai nylonilla ei oikein onnistu korkeat kappaleet, mutta PETG voisi kyllä toimia tässä. Parin vuoden tulostuskokemuksen jälkeen on jo alkanut hahmottamaan sudenkuopat, mutta myös ratkaisuja niille. Tuuliruuvin ensitestin alussa olin lähes varma, että jotakin hajoaa kun puuska oli kohtuullisen voimakas. Mutta niin ei tapahtunut kuitenkaan. Kuriositeettina ehdin jo ennen tämän tuuliruuvin hahmottelua piirtämään 3D-tulostettavan radiaaliroottorin ja -staattorin, mutta se ei ole vielä piirrosta kummoisempi. [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Muut omat projektit
3D-tulostetut härvelit
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös