Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Muut omat projektit
3D-tulostetut härvelit
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="kotte" data-source="post: 32069" data-attributes="member: 112"><p>Eikös laitteesta kannattaisi rakentaa "itsekantava", eli ladottavat moduulit vaikka pultattaisiin toisiinsa ja keskituetkin viritettäisiin lisäämään lujuutta? Akseli toimisi korkeintaan kiristimenä paitsi ehkä päät, jos laittaa tukilaakerin myös ylös. Reunoilla oleviin pultteihin voisi varata hiukan ylimääräistä pituutta, jotta mukaan mahtuu ylimääräisiä prikkoja tasapainotustarkoituksiin. Ylälaakeri ei ehkä olisi tarpeen, jos alapään laakeri on halkaisijaltaan riittävä ja ottaa pystymomentin lujasti vastaan. Laakerikehät vain täytyisi kiinnittää tukevasti suoraan roottoriin ja toisaalta alustan tukirakenteisiin. Vaijereiden paikallaan pitämä ylälaakeri voi olla hankala vaimentaa värähtelemästä ja lisännee akselin suuntaista laakerirasitusta huomattavasti. Muussa tapauksessa ylälaakerointi vaatii jonkinlaista jäykkää ulkoista tukikehikkoa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kotte, post: 32069, member: 112"] Eikös laitteesta kannattaisi rakentaa "itsekantava", eli ladottavat moduulit vaikka pultattaisiin toisiinsa ja keskituetkin viritettäisiin lisäämään lujuutta? Akseli toimisi korkeintaan kiristimenä paitsi ehkä päät, jos laittaa tukilaakerin myös ylös. Reunoilla oleviin pultteihin voisi varata hiukan ylimääräistä pituutta, jotta mukaan mahtuu ylimääräisiä prikkoja tasapainotustarkoituksiin. Ylälaakeri ei ehkä olisi tarpeen, jos alapään laakeri on halkaisijaltaan riittävä ja ottaa pystymomentin lujasti vastaan. Laakerikehät vain täytyisi kiinnittää tukevasti suoraan roottoriin ja toisaalta alustan tukirakenteisiin. Vaijereiden paikallaan pitämä ylälaakeri voi olla hankala vaimentaa värähtelemästä ja lisännee akselin suuntaista laakerirasitusta huomattavasti. Muussa tapauksessa ylälaakerointi vaatii jonkinlaista jäykkää ulkoista tukikehikkoa. [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Muut omat projektit
3D-tulostetut härvelit
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös