Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Muut omat projektit
3D-tulostetut härvelit
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="vesioinas" data-source="post: 31986" data-attributes="member: 7870"><p>Yhdeksän kerrosta ja 18 + pari ylimääräistä modulia valmiina <img src="data:image/gif;base64,R0lGODlhAQABAIAAAAAAAP///yH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7" class="smilie smilie--sprite smilie--sprite2" alt=";)" title="Wink ;)" loading="lazy" data-shortname=";)" /></p><p>[URL unfurl="true"]https://aijaa.com/oJJkDK[/URL]</p><p></p><p>Akselin kasaaminen pitäisi olla helppo homma. Kierrosmittari on vielä matkalla, mutta kiinnostaisi jo päästä kokeilemaan toimintaa ilman kuormaa kun huomiseksi on luvattu 6m/s keskituulta.</p><p></p><p>***</p><p>Kierteessä näkyvät kulmat johtuvat siitä, että yksittäinen kerros tai moduli on lineaarinen 100mm extrapolointi (pursotus) z-suunnassa kahden identtisen muodon välillä niin, että niillä on vain 20-asteen kierto xy-tasossa - päältä päin katsottuna rakennelman piirtämä 180-asteen kaari onkin itseasiassa yhdeksänkulmainen puoliympyrää seuraava janojen muodostama polku. Jos moduliin lisäisi useamman tason pienemmällä kierrolla esim. 10 tasoa ja 2 asteen kierto per taso niin lopputuloksena olisi huomattavasti sulavalinjaisempi reuna ilman näkyviä kulmia. En tiedä paljonko tällä olisi varsinaista merkitystä hyötysuhteeseen, mutta lopputulos olisi tuskin huonompi. Myös rakenteellinen kesto olisi oletuksena parempi, koska pyöreässä muodossa rasitus jakautuu tasaisemmin. Jos tulostaisin rakennelman uudelleen niin tekisin ensin ko. muutoksen cad-piirrokseen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="vesioinas, post: 31986, member: 7870"] Yhdeksän kerrosta ja 18 + pari ylimääräistä modulia valmiina ;) [URL unfurl="true"]https://aijaa.com/oJJkDK[/URL] Akselin kasaaminen pitäisi olla helppo homma. Kierrosmittari on vielä matkalla, mutta kiinnostaisi jo päästä kokeilemaan toimintaa ilman kuormaa kun huomiseksi on luvattu 6m/s keskituulta. *** Kierteessä näkyvät kulmat johtuvat siitä, että yksittäinen kerros tai moduli on lineaarinen 100mm extrapolointi (pursotus) z-suunnassa kahden identtisen muodon välillä niin, että niillä on vain 20-asteen kierto xy-tasossa - päältä päin katsottuna rakennelman piirtämä 180-asteen kaari onkin itseasiassa yhdeksänkulmainen puoliympyrää seuraava janojen muodostama polku. Jos moduliin lisäisi useamman tason pienemmällä kierrolla esim. 10 tasoa ja 2 asteen kierto per taso niin lopputuloksena olisi huomattavasti sulavalinjaisempi reuna ilman näkyviä kulmia. En tiedä paljonko tällä olisi varsinaista merkitystä hyötysuhteeseen, mutta lopputulos olisi tuskin huonompi. Myös rakenteellinen kesto olisi oletuksena parempi, koska pyöreässä muodossa rasitus jakautuu tasaisemmin. Jos tulostaisin rakennelman uudelleen niin tekisin ensin ko. muutoksen cad-piirrokseen. [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Muut omat projektit
3D-tulostetut härvelit
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös