Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Ilmaisenergia.info -foorumi yhdistetään Konekansa.net -foorumin osaksi vuoden 2025 aikana.
LUE TÄMÄ
pitääksesi käyttäjätunnuksesi voimassa, kiitos!
Foorumi
Energiakeskustelu
Muut omat projektit
3D-tulostetut härvelit
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="vesioinas" data-source="post: 31885" data-attributes="member: 7870"><p>Koitin hakea mielenkiinnosta windsiden rakenteen tarkempia speksejä, mutta eipä niitä tuntunut löytyvän varmastikin ihan hyvästä syystä. No, akateemisen mielenkiinnon vuoksi päätin kokeilla miten jokin vastaava onnistuisi 3D-tulostimella, jonka työalueen dimensiot ovat rajalliset 22x22x25cm.</p><p></p><p>Lähtötilanteessa oli tämä hahmotelma- halkaisija 30cm ja korkeus 90cm:</p><p>[MEDIA=imgur]a/TMTYI0a[/MEDIA]</p><p></p><p>Suunnitelma piti vielä jakaa pystysuunnassa kahteen osaan, koska tulostusalue ei riittänyt yhteen kokonaiseen kerrokseen per tuloste. Lopputulos näyttää tältä kun 1. kerros on valmis:</p><p></p><p>[MEDIA=imgur]a/bK8zb6n[/MEDIA]</p><p></p><p>Rakenteessa on siis vain yksi osa, joka toistuu 18 kertaa. Osa lukittuu itseensä 180-asteen kierrolla ja myös seuraavaan kerrokseen tappien avulla. Yhden kerroksen korkeus on aina 100mm ja kierto 20 astetta, joten 9:llä kerroksella kasattu ruuvi kiertää puolikkaan kierroksen. Kaikki kerrokset pinotaan päällekkäin 20mm keskiakselin avulla. Pinta-ala on 0.27cm2. Overlap ja separation on valikoitu erään tuulivoimaa käsitelleen päättötyön perusteella.</p><p></p><p>Varsinaista käyttötarkoitusta ei siis ole vaan teen tämän omaksi huviksi ja mielenkiinnon vuoksi.- jos valmis paketti osoittautuukin toimivaksi niin sitten pitää miettiä asiaa uudelleen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="vesioinas, post: 31885, member: 7870"] Koitin hakea mielenkiinnosta windsiden rakenteen tarkempia speksejä, mutta eipä niitä tuntunut löytyvän varmastikin ihan hyvästä syystä. No, akateemisen mielenkiinnon vuoksi päätin kokeilla miten jokin vastaava onnistuisi 3D-tulostimella, jonka työalueen dimensiot ovat rajalliset 22x22x25cm. Lähtötilanteessa oli tämä hahmotelma- halkaisija 30cm ja korkeus 90cm: [MEDIA=imgur]a/TMTYI0a[/MEDIA] Suunnitelma piti vielä jakaa pystysuunnassa kahteen osaan, koska tulostusalue ei riittänyt yhteen kokonaiseen kerrokseen per tuloste. Lopputulos näyttää tältä kun 1. kerros on valmis: [MEDIA=imgur]a/bK8zb6n[/MEDIA] Rakenteessa on siis vain yksi osa, joka toistuu 18 kertaa. Osa lukittuu itseensä 180-asteen kierrolla ja myös seuraavaan kerrokseen tappien avulla. Yhden kerroksen korkeus on aina 100mm ja kierto 20 astetta, joten 9:llä kerroksella kasattu ruuvi kiertää puolikkaan kierroksen. Kaikki kerrokset pinotaan päällekkäin 20mm keskiakselin avulla. Pinta-ala on 0.27cm2. Overlap ja separation on valikoitu erään tuulivoimaa käsitelleen päättötyön perusteella. Varsinaista käyttötarkoitusta ei siis ole vaan teen tämän omaksi huviksi ja mielenkiinnon vuoksi.- jos valmis paketti osoittautuukin toimivaksi niin sitten pitää miettiä asiaa uudelleen. [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Muut omat projektit
3D-tulostetut härvelit
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös