En ole saanut itselleni selville miten nämä älylaitteet toimii?
Olen yrittänyt monen ehdotuksen kohdalla saada selville miksi pitää ehdottomasti olla käytössä esim. puhelin mihin on asennettu älylaitteen ohjelma. Ainoa tietokone kiinteällä verkkoyhteydellä tässä talossa on pöytäMac ja se on sammuksissa kun olemme pois kotoa/öisin. iPad on myöskin sammutettu öisin. "Älypuhelinta" ei ole eikä hankita
Avoimia kysymyksiä on:
- Päivänselvä asia on jatkuva "netti-yhteys" joko langaton tai langallinen, ilman sitä laite ei saa tietoja haettu toimiakseen mutta pitääkö olla myös olla esim. iPad aktiivisena 24/7/365?
- Onko itse laite tyhmä eli hakee vain tiedot toimintoihin ulkopuolisesta palvelinfarmista?
- Yhteys laitteeseen saa ainoastaan tietyn mallisen puhelimen/ tabletin kautta ottamalla yhteyttä palvelinfarmiin?
- Tietoturva näissä, kuka on vastuussa ettei ulkopuolinen pääse muuttamaan asetuksia??
Syy miksi en ihan heti hanki on päivänselvä:
Pitää ajatella tulevaa eli perheenjäsenet joilla on tietokoneen käyttötaito 10pisteen asteikolla tasolla 2pistettä
Kun asiat menee päin
niin...
Ja todettakoon ettei minunkaan osaaminen ole enää entisellään, olen käyttänyt graafista tietokoneliittymää koko elämän aikana ja toiset ihmiset juttelee jostain itsekirjoitetusta koodipätkästä joka pitää upata konffikseen