Ylimääränen enerkia lämmöksi ?

avensi

Well-known member
Tätä ei monikaan ole toteuttanu ja ihmettelen miksi ?
Mulla kaikki ylimääränen menee vastuksille (7kpl 48VDC 1000W) joka antaa puhaltimen kanssa mukavasti lämpöä ! +Varaaja !
 
Viimeksi muokattu:

Raaseporilainen

New member
Mulla menee KV varaajaan kun tulee yli 3000 W invertteriltä. Varaajassa kaksi termaria, varaajan oma termari joka säädetty täysille, noin 95 astetta kai, ja toinen termari, noin 65 astetta, kellokytkimellä ohjattu pilvisille päiville ja talvea varten. Jos laskin oikein niin tuo vastaa noin 7 kWh.
 

vesioinas

Active member
Mulla on virtasilmukka kattovoimalan dc-johtimessa. Säädettävällä virtarajalla lähtee langaton signaali eetteriin, joka kytkee kuuntelevia päätelaitteita päälle AC SSD-releellä. Siirrettävä 400W patteri yleensä. Jos päätelaite ei kuule uutta signaalia minuutin kuluessa niin se kytkee releen pois päältä.
 
Viimeksi muokattu:

avensi

Well-known member
Mulla menee KV varaajaan kun tulee yli 3000 W invertteriltä. Varaajassa kaksi termaria, varaajan oma termari joka säädetty täysille, noin 95 astetta kai, ja toinen termari, noin 65 astetta, kellokytkimellä ohjattu pilvisille päiville ja talvea varten. Jos laskin oikein niin tuo vastaa noin 7 kWh.
Siis kuinka olet kellokytkimellä ohjannu lämmitystä ? onko sähkö paneeli vai keräin ?
 

avensi

Well-known member
Joskus oli juttua hämäräkytkimen laitosta ja kytkeminen lämmittämään varaajaa mutta hämäräkytkintä en ole löytäny joka toimii toistepäin ?
 

Raaseporilainen

New member
Siis kuinka olet kellokytkimellä ohjannu lämmitystä ? onko sähkö paneeli vai keräin ?
Varaajan lämmitys joko sen mukaan tuleeko invertteriltä tieto että tuotanto on yli 3000 W tai sitten klo 11-16 välillä kellokytkimen ohjaamana. Klo 11-16 koska silloin todennäköisesti kuitenkin tulee edes jotain paneeleilta. Kytkentä tehty niin että invertteriltä tuleva tieto on aina ensisijainen ja niin kauan kuin se on päällä lämmitetään 95 asteeseen saakka.
Sähköpaneelit, yhteensä 6,6 kW edestä.
 

korsteeni

Well-known member
niitäkin joilla sormi ohjaa kaiken, eräs eläkeläinen, jolla on pörssisähkö elää sen hinnan mukaan
kun hinta on kallis hän kääntää jopa pääkatkaisimesta virrat poikki......kallista sähköä ei yksinkertaisesti käytetä
 
Ylös