Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Foorumi
Energiakeskustelu
Bio- ja puukaasu
Biokaasu liikenteessä
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="Puuha" data-source="post: 2551" data-attributes="member: 22"><p>toki, näinhän mm. tehdään ruotsissa jossa ilmoitetaan onko kyse maakaasusta, biokaasusta vai näiden sekoituksesta.</p><p></p><p>ilmeisesti karjalassa suunnitellaan jonkinlaista jakeluverkostoa ihan laajemmasti. mukana oli niin paineistettuna kuin myös nestemäisenä jakeluun biokaasua.</p><p></p><p>edit: niin nythän on suuressa viisaudessaan valiokunnat päättäneet että jo muutama vuosi sitten sähköautojen ja biokaasuautojen käyttövoimavero tulee olemaan 200 henkilöautolta ja pakulta 90 euroa. eli bensa-autoon tulee 200 euron käyttövoimavero ja dieselissä käyttövoimaveroon ilmeisesti lisätään 200 euroa. ilmeisesti tämä astuu voimaan 2012. osoittaa juuri sitä että edustossa ei ole niinkään tarkoitus ilmaston puhtaudenpuolesta tai sen edistämisestä. on kuitenkin kyse niinkin merkittömästä summista että sillä ei ole merkitystä sen enempää kuin pisaralla itämeressä kun puhutaan valtion budjetista. </p><p></p><p>käyttövoimavero tekee aika suuren kynnyksen hankkia biokaasuauto tai laitteisto omaan autoon ja täten myös taloudellisessa mielessä ei varmasti kentältä kovin hirveää innostusta synny tuottaa biokaasua liikennekäyttöön. Tässä voisi olla myös mamuille bisnesideaa sillä hehän ovat pizzayrittäjinä hyvinkin mataliin kuukausiansioihin ja tulevat sillä toimeen. suomalainen kun vaatii sen 2000 euroa käteen ennen kuin edes asiaa aletaan miettiä. tukena olisi kuitenkin myös se että ylimääräisen kaasun voi syöttää sähkönä verkkoon jolloin siittä saa kohtuullisen korvauksen ja miksi ei myös kaukolämpöön mikäli mahdollista. tällöin tuottoa olisi vaikkei polttoainetta menisi myyntiin suoraan.</p><p></p><p>tuolla edellä oli ehkä jonku mielestä rasistinen väittämä vaali agendaksi mutta viittasin sillä suurimmaksi osaksi tuotuun polttoaineeseen vaikka kotimaassa olisi älytön reservi polttoaineeksi kelpaavaa materiaalia.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Puuha, post: 2551, member: 22"] toki, näinhän mm. tehdään ruotsissa jossa ilmoitetaan onko kyse maakaasusta, biokaasusta vai näiden sekoituksesta. ilmeisesti karjalassa suunnitellaan jonkinlaista jakeluverkostoa ihan laajemmasti. mukana oli niin paineistettuna kuin myös nestemäisenä jakeluun biokaasua. edit: niin nythän on suuressa viisaudessaan valiokunnat päättäneet että jo muutama vuosi sitten sähköautojen ja biokaasuautojen käyttövoimavero tulee olemaan 200 henkilöautolta ja pakulta 90 euroa. eli bensa-autoon tulee 200 euron käyttövoimavero ja dieselissä käyttövoimaveroon ilmeisesti lisätään 200 euroa. ilmeisesti tämä astuu voimaan 2012. osoittaa juuri sitä että edustossa ei ole niinkään tarkoitus ilmaston puhtaudenpuolesta tai sen edistämisestä. on kuitenkin kyse niinkin merkittömästä summista että sillä ei ole merkitystä sen enempää kuin pisaralla itämeressä kun puhutaan valtion budjetista. käyttövoimavero tekee aika suuren kynnyksen hankkia biokaasuauto tai laitteisto omaan autoon ja täten myös taloudellisessa mielessä ei varmasti kentältä kovin hirveää innostusta synny tuottaa biokaasua liikennekäyttöön. Tässä voisi olla myös mamuille bisnesideaa sillä hehän ovat pizzayrittäjinä hyvinkin mataliin kuukausiansioihin ja tulevat sillä toimeen. suomalainen kun vaatii sen 2000 euroa käteen ennen kuin edes asiaa aletaan miettiä. tukena olisi kuitenkin myös se että ylimääräisen kaasun voi syöttää sähkönä verkkoon jolloin siittä saa kohtuullisen korvauksen ja miksi ei myös kaukolämpöön mikäli mahdollista. tällöin tuottoa olisi vaikkei polttoainetta menisi myyntiin suoraan. tuolla edellä oli ehkä jonku mielestä rasistinen väittämä vaali agendaksi mutta viittasin sillä suurimmaksi osaksi tuotuun polttoaineeseen vaikka kotimaassa olisi älytön reservi polttoaineeksi kelpaavaa materiaalia. [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Energiakeskustelu
Bio- ja puukaasu
Biokaasu liikenteessä
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös