Valikko
Foorumi
Uudet viestit
Hae sivustolta
Mitä uutta
Uudet viestit
Uudet profiiliviestit
Viime toiminnot
Jäsenet
Tämänhetkiset kävijät
Uudet profiiliviestit
Hae profiiliviesteistä
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Yleiskatsaus
Haku
Haku
Hae vain otsikoista
Kirjoittaja:
Uudet viestit
Hae sivustolta
Valikko
Kirjaudu sisään
Rekisteröidy
Asenna sovellus
Install
Foorumi
Ilmaisenergia.info - Yleiset keskusteluaiheet
Energian varastointi
Akuston ja invertterien koko okt:ssa sähkökatkon varalle?
JavaScript pois käytöstä. Saadaksesi kaiken irti sivustosta, ole hyvä ja salli JavaScriptin käyttö selaimessasi.
Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää
vaihtoehtoista selainta.
.
Vastaa viestiketjuun
Viesti
<blockquote data-quote="kotte" data-source="post: 9836" data-attributes="member: 112"><p>Kolmivaiheoikosulkumoottoria voi kyllä pyörittää suoraankin 1-vaihevirralla, kun kytkee syötön yhden vaiheen yli ja yhdistää riittävän (muttei liian) ison kondensaattorin jäljelle jäävään napaa toisesta syöttävästä navasta. Kondensaattori tarvitaan lähinnä moottorin käynnistymistä varten, mutta sen jälkeen kolmivaihevirtaa saisi suoraan moottorin navoista, vaikka kondensaattorin kytkisi irtikin. Tosin invertterin säröt näkyvät ja jännite voi vaihdella vaiheiden välillä kuormituksesta riippuen.</p><p></p><p>Invertterin jännitteen täytyy sitten vastata yhden vaihekäämin jännitettä (kilowattiluokkaa suuremmat moottorit on yleensä käämitty 400V:n vaihejännitteelle kolmiokytkennässä, joten tarvitaan 400V:n yksivaiheinvertteri, jos mielitään saada ulos lähellekään moottorin nimellistehon suuruinen kuorma).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kotte, post: 9836, member: 112"] Kolmivaiheoikosulkumoottoria voi kyllä pyörittää suoraankin 1-vaihevirralla, kun kytkee syötön yhden vaiheen yli ja yhdistää riittävän (muttei liian) ison kondensaattorin jäljelle jäävään napaa toisesta syöttävästä navasta. Kondensaattori tarvitaan lähinnä moottorin käynnistymistä varten, mutta sen jälkeen kolmivaihevirtaa saisi suoraan moottorin navoista, vaikka kondensaattorin kytkisi irtikin. Tosin invertterin säröt näkyvät ja jännite voi vaihdella vaiheiden välillä kuormituksesta riippuen. Invertterin jännitteen täytyy sitten vastata yhden vaihekäämin jännitettä (kilowattiluokkaa suuremmat moottorit on yleensä käämitty 400V:n vaihejännitteelle kolmiokytkennässä, joten tarvitaan 400V:n yksivaiheinvertteri, jos mielitään saada ulos lähellekään moottorin nimellistehon suuruinen kuorma). [/QUOTE]
Varmistus
Lähetä vastaus
Foorumi
Ilmaisenergia.info - Yleiset keskusteluaiheet
Energian varastointi
Akuston ja invertterien koko okt:ssa sähkökatkon varalle?
Käytämme sivuillamme evästeitä voidaksemme tarjota käyttäjille paremman käyttökokemuksen sekä kehittääksemme sivuston toimivuutta.
Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeiden käytön.
Hyväksy
Lisätietoja...
Ylös