Kirjoittaja Aihe: akkuja  (Luettu 18939 kertaa)

MarkoN

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 119
Vs: akkuja
« Vastaus #30 : 22.05.19 - klo:19:48 »
 Juu. Ajan 2vuotta ulkomailla 68tonnin yhdistelmää...
se on vaan totuus että näillä pitkillä reissuilla on pakko pitää myös 24 tunnin ja 45 tunnin tauot autossa, vaikka onkin laitonta 45 tunnin kohdalla.

Puuha

  • Aktiivijäsen
  • ***
  • Viestejä: 3691
Vs: akkuja
« Vastaus #31 : 22.05.19 - klo:20:08 »
Tiedät myös varmaan sitten paljon ilmastointilaite ottaa virtaa. Sitä ei kovin pitkää  voi pitää päällä isollakaan akulla.

MarkoN

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 119
Vs: akkuja
« Vastaus #32 : 22.05.19 - klo:20:16 »
8h antaa 2018vm S650 Scania pitää puhallinta päällä.
Tauko ilmastointia mulla ei ole ollu näissä.

kotte

  • Aktiivijäsen
  • ***
  • Viestejä: 1082
Vs: akkuja
« Vastaus #33 : 25.05.19 - klo:13:30 »
Jos haluaa taukoilmastoinnin, hyvä ratkaisu olisi jäävaraaja, jossa esim. muovikuorisia vesitäytteisiä "kylmäkalle"-tyypin tiheästi kehikkoon ladottuja varaajia jäädytetään ajon aikana kompressorilla jäähdytetyllä glykolikierrolla isommassa eristetyssä kylmäakkuvaraajassa ja puretaan taas tarvittaessa nestekiertoisen ilmastointikennon kautta. Tarvitaan aina 11kg jäätä. jotta saadaan 1kWh kylmää. Purku on hiljainen, kylmäakku kestää käytännössä ikuisesti eikä paina paljon enempää kuin sähköakku, jolla käytettäisiin kompressoria tauon aikana (jolloin sähköakusta tarvittaisiin luokkaa 300 ... 400Wh:n purku saman kylmämäärän tuottamiseen kompressorilla eikä akkua voitaisi kuitenkaan purkaa kuin luokkaa 50% korkeintaan).

Puuha

  • Aktiivijäsen
  • ***
  • Viestejä: 3691
Vs: akkuja
« Vastaus #34 : 28.05.19 - klo:01:10 »
8h antaa 2018vm S650 Scania pitää puhallinta päällä.
Tauko ilmastointia mulla ei ole ollu näissä.
Juu, meillä oli parhaillaan Venäjän tullivarikolla mies ja auto 3,5kk putkeen. Sellainen jonkinlainen perspektiivi olemassa näihän pakollisiin "lepoihin" ja mitä kalustolta vaatii. Mies oli parhaillaa viikon ilman lämmitystä syksyllä kun ei polttoainetta saanut häkkiin ja sai sitten kun joku golleegoista aina pääsi lähtemään. Reilusti vajaalla tankilla meni Venäjälle sillä polttoaineen hinnassa on jonkinlainen ero mikä myös näkyi kuljettajan provikassa normaali palkan lisäksi. Ruokaa kuitenkin saatiin häkkiin menemään pienellä voitelulla.

On ihan sama millaiset alkuperäisasennetut sähköjärjestelmät ajoneuvoissa ovat niin ne on mitoitettu 12 tunniksi sellaisisenaan kuljettajan perustarpeisiin.

Ilmaisenergia.info

Vs: akkuja
« Vastaus #34 : 28.05.19 - klo:01:10 »

MarkoN

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 119
Vs: akkuja
« Vastaus #35 : 28.05.19 - klo:05:43 »
On ihan sama millaiset alkuperäisasennetut sähköjärjestelmät ajoneuvoissa ovat niin ne on mitoitettu 12 tunniksi sellaisisenaan kuljettajan perustarpeisiin.
juu todellakin mutta on se paljon mukavampi lähteä aamulla kokeilemaan starttausta kun on saanut koko yön levätä eikä ole tarvinnut 9 tunnin tauon aikana kolme kertaa herätä pyörittää autoa yöllä..

Puuha

  • Aktiivijäsen
  • ***
  • Viestejä: 3691
Vs: akkuja
« Vastaus #36 : 28.05.19 - klo:08:51 »
CEMT-liikenteen lisäksi kannattaa tutustua tuohon TIR-puoleen Itänaapurissa. Sen jälkeen ei unet jää enää kiinni siitä että pelkää akkujen loppuvan.

Mutta kyselit nuista Puuilon akuista niin heitän vastakysymyksen onko Puuilo akkuihin erikoistunut liike? 220Ah kapasiteetti on 100 tunnin purkuajalle.

Kaurapuuroa

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: akkuja
« Vastaus #37 : 10.06.19 - klo:15:33 »
Kehotan tutustumaan Trojan lyijyakkuihin.
Muistaakseni kestävät jopa 1000 sykilä 80% purkaustasolla.

EDIT: "Muistaakseni *lupaavat* kestävän jopa...

Puuha

  • Aktiivijäsen
  • ***
  • Viestejä: 3691
Vs: akkuja
« Vastaus #38 : 10.06.19 - klo:15:47 »
Trojan akut on ihan ok.

Ilmaisenergia.info

Vs: akkuja
« Vastaus #38 : 10.06.19 - klo:15:47 »