Laaksonenster
New member
Olisko ehdotuksia melkein ilmaiseksi ohjausjärjestelmäksi - semmonen, joka toimisi semiautomaattisesti, ettei isännän tarvitsisi olla koko ajan paikalla ohjaamassa....
Itse olen kaavaillut kiertopumpun ohjausta kahdella termostaatilla.
Keräimet olisivat katolla ja varaaja alempana pannuhuoneessa. Pumppu käy, kun lämpötila keräimillä ylittää varaajan lämpötilan. Putkilinjaan tarvitsee laittaa varmaankin mankkuventtiili, joka estää varaajan lämmön karkaamisen pumpun läpi vapaallakierrolla silloin, kun suulperi menee pilveen, tai muuten katolla viilenee.
Palikat mulla on ajan kanssa löytyneet muutamilla euroilla.
Harmi, kun en saa keräimiä millään niin alas, että pärjäisi vapaallakierrolla ilman pumppua ja termareita.
Itse olen kaavaillut kiertopumpun ohjausta kahdella termostaatilla.
Keräimet olisivat katolla ja varaaja alempana pannuhuoneessa. Pumppu käy, kun lämpötila keräimillä ylittää varaajan lämpötilan. Putkilinjaan tarvitsee laittaa varmaankin mankkuventtiili, joka estää varaajan lämmön karkaamisen pumpun läpi vapaallakierrolla silloin, kun suulperi menee pilveen, tai muuten katolla viilenee.
Palikat mulla on ajan kanssa löytyneet muutamilla euroilla.
Harmi, kun en saa keräimiä millään niin alas, että pärjäisi vapaallakierrolla ilman pumppua ja termareita.