Kirjoittaja Aihe: Tehdastekoinen järeä, edullinen tuulivoimala  (Luettu 67319 kertaa)

possu

• Jäsen
  • **
Hyvältä näyttää.

Minkä hintainen tuo teikäläisen 18m masto on?

Terv. P

antero

• Vieras
 p
« Viimeksi muokattu: 19.06.11 - klo:13:36 kirjoittanut off grid »

possu

• Jäsen
  • **
Hei taas.

Jäi kiinnostamaan se siipien kärkiin tekemäsi vihellyksenpoistoleikkaus.

Mikäli sinulla on siitä kuva niin pistä tänne nähtäväksi, jos mahdollista.

Täytyy tehdä varmaan samanlaiset omiinkin lapoihin kunhan saan omat myllyni kiinasta.

Terv. P

antero

• Vieras
 p

antero

• Vieras
 p

Ilmaisenergia.info

possu

• Jäsen
  • **
No niin, nyt on minullakin 2kw exmorkkeja pari kappaletta.
Tänään tulivat, matka kesti pari päivää yli kuukauden.

Purin ne laatikoista, laitteet ovat todella kauniisti tehtyjä ja myös minun voimaloissani olivat lavat numeroituja keskiöön.

Itse generaattori ilman siipiä, keskiötä ja pyrstöä painaa aivan jumalattomasti, juuri ja juuri jaksoin nostaa sen.

Mutta hyvä niin!

Minä tilasin nämä 300-volttisina.  Toivottavasti käyvät esim. veden lämmittämiseen.

antero

• Vieras
 p
« Viimeksi muokattu: 19.06.11 - klo:13:37 kirjoittanut off grid »

possu

• Jäsen
  • **
Possulle;
Onneksi olkoon !,  olette juuri hankkineet ja jne  ;) ..  Kirjoittele nyt sitten omista systeemeistäsi ym ja kuvia myös, kiitos !

Veden lämmittämiseen tarvitset ns lämmityssäätimen, joka optimoi kuorman tuulen voimakkuuden ja pyörintänopeuden suhteen.
Suoraan jos kytket voimalan vastuksiin, on sama kuin yrittäisit autolla lähteä liikkeelle kolmosella-nelosella.

Exmorkilla on säädin joka soveltuu veden lämmittämiseen.  Se on rakenteeltaan jonkinverran samanlainen kuin heidän grid-tie-controllerinsa.

http://exmork.itrademarket.com/1417806/wind-powered-water-heater.htm

possu

• Jäsen
  • **

Mittasin ensin asennetun Exmorkin generaattorin ja uuden. Ero on melkoinen; pituudessa on eroa 8cm ja halkaisija on 4,5cm isompi.
Uusi generaattoriosa painaa myös n 24kg enemmän.

Joo, nämä meidän uudemmat 2kw Exmorkkimme ovat oikeasti samoja kuin Exmorkin aikaisemmin myymä 2.5kw turbiini.

Tai niin minusta ainakin tuntuu!  James Exmorkilta kylläkin kertoi kun kysyin että nämä eivät ole identtisiä vaikkakin aikaisemmin kummassakin oli Exmorkin sivuilla sama tehokäyrä ja samat muutkin ominaisuudet.

Exmorkilla on vielä serverillään sen 2.5kw turbiinin sivu tallella: http://www.exmork.com/2.5kw-wind-turbine.htm

« Viimeksi muokattu: 06.08.10 - klo:18:35 kirjoittanut possu »

possu

• Jäsen
  • **
Hei off grid.

Paljonkos on sen teikäläisen uudemman exmorkin itse generaattorin ulkohalkaisija ja pelkän ulkokuoren pituus ilman päätyjä?

Kiinnostaa verrata omiin että ovatkos meidän laitteemme samanlaisia.

Mittasin potkurin halkaisijan, minulla se on melko tarkkaan mitattuna 380cm.

/possu

possu

• Jäsen
  • **
Juu, ja tänään punnitsin sen 2kw generaattoripaketin.

Koko tuulivoimala ilman pyrstöä, potkuria ja sen keskiötä, tietenkin ilman mastoa ja elektroniikkaa, painoi 58.8 kiloa.
Kun siihen ruuvaa kiinni potkurin ja pyrstön painanee voimala jo noin 100 kiloa.

- Sata kiloa elämäniloa...

/possu

antero

• Vieras
 p
« Viimeksi muokattu: 19.06.11 - klo:13:37 kirjoittanut off grid »

antero

• Vieras
Kuva nostosta sivulta;

antero

• Vieras
Voimalaitos mastossa ja toiminnassa ensimmäistä kertaa iltatuulessa 11.8 2010;