Kirjoittaja Aihe: sähkö(polku)pyörä  (Luettu 2330 kertaa)

rotzi

  • Aktiivijäsen
  • ***
  • Viestejä: 1739
Vs: sähkö(polku)pyörä
« Vastaus #15 : 29.05.19 - klo:11:14 »
en valehtele, kävin juuri taas kokeilemassa, lihasvoimaa ei tarvita

oon ja katellu että tommone ois kiva mutta hinta vähän köyhää häiritsee

https://www.youtube.com/watch?v=8yQ9W0P3SLo
joo noita on monenlaisia, siksi tuossa koitin jollalta tivata 'merkkiä ja mallia' jotta tulisi selko 'valehtelulle'...
'tavallinen' sähköpyörä ei käyttäydy jollan kertomalla tavalla.

tuo olis tosiaan rouhee peli, ei kuitenkaan ehkä päädy  ostoslistalle.... 8)

ajattelin, etten xxxxxx kanssa viitsi energiaani kuluttaa moiseen vääntämiseen, mutta kun valehtelijaksi haukut, niin tässä

ostin muijalle äitienpäivälahjaksi seuraavanlaisen
https://www.biltema.fi/vapaa-aika/pyoraily/sahkopyorat/sahkopolkupyora-low-step-28-7-vaihteinen-2000041074

kun sillä lähtee ajamaan, siis polkee, liikuttaa polkimia, se vetää sillä maksimitehollaan siihen nopeuteen saakka mikä siinä on kulloinkin valittu, ei vaadi siis lihasvoimaa kuin sen, että polkimet liikkuu, ei yhtään itse pyörän liikuttamiseen
esim jos on valittu suurin ajovaihde ja suurin nopeus, ainoastaan polkimia liikuttamalla pyörä kulkee sitä rajoitettua maksiminopeutta
moottorissa ei ole mitään portaatonta säätöä eikä mitään rakennetta tai erotiikkaa siihen jotta se keventäisi polkemista, siis moottori toimisi osateholla

jos tuon moottorin ohjauksen, käytännössä polkimen läheisyyteen kiinnitetyn , ilmeisesti reed releen muuttaisi vaikka tankoon painonapiksi, ei tarvitsisi polkea lainkaan, muutaman sekunnin välein painaisi vain nappia

en ihmettele että näillä keskustelupalstoilla on hiljaista ja kirjoittajat hupenevat, päätelköön jokainen itse miksi, ettei tule rumasti sanottua


edit:
enhän kylläkään tiedä jos tuossa pyörässä on tällainen vika? laittakaa tietoa kenellä on vastaavanlainen laite
3 vuotta sitten myyty saman firman runkoakulla toimii samoin, joten ainakin 3 samanlaista on myyty

rotzi
minkä merkkinen/mallinen se sinun pyöräsi olikaan? , voisin käydä sipaisemassa koeajot kui toimii
No arvasinhan tuon eksotiikan...ja totuuskin paljastu samalla  8)

Suurin osa Suomessa myytävistä sähköpyöristä on Shimanon tai Boschin sähköillä (väittäisin >80%) ja ne ei käyttäydy Bilteman tapaan jos se noin käyttäytyy...Biltemassa on sitten eri filosofia jos siinä valitaan nopeus mitä ajetaan, yksinkertaisempi sähkötekniikka. En ostaisi jos se noin käyttäytyy, en ole kokeillut kyseistä itse mutta S ja B satuloilta on tullut veivattua tänä keväänä paljohkosti ja Trek merkkinen Bosch jäi käteen.

Siitä vaan kokeilemaan mitä tahansa noilla S ja B sähköillä olevaa pyörää niin varmasti joutuu vähän polkemaankin, sitten kun heittää suurimman avustuksen niin jalkavoimaa tarvitaan vähiten...millekään avustustasolle ei anneta mitään nopeutta menee sen 25km/h jos vaan jaksaa polkea, tietysti menee yli alamäessä mutta avustaminen loppuu 25km/h nopeuteen.


jolla

  • Aktiivijäsen
  • ***
  • Viestejä: 640
Vs: sähkö(polku)pyörä
« Vastaus #16 : 29.05.19 - klo:14:15 »
en valehtele, kävin juuri taas kokeilemassa, lihasvoimaa ei tarvita

oon ja katellu että tommone ois kiva mutta hinta vähän köyhää häiritsee

https://www.youtube.com/watch?v=8yQ9W0P3SLo
joo noita on monenlaisia, siksi tuossa koitin jollalta tivata 'merkkiä ja mallia' jotta tulisi selko 'valehtelulle'...
'tavallinen' sähköpyörä ei käyttäydy jollan kertomalla tavalla.

tuo olis tosiaan rouhee peli, ei kuitenkaan ehkä päädy  ostoslistalle.... 8)

ajattelin, etten xxxxxx kanssa viitsi energiaani kuluttaa moiseen vääntämiseen, mutta kun valehtelijaksi haukut, niin tässä

ostin muijalle äitienpäivälahjaksi seuraavanlaisen
https://www.biltema.fi/vapaa-aika/pyoraily/sahkopyorat/sahkopolkupyora-low-step-28-7-vaihteinen-2000041074

kun sillä lähtee ajamaan, siis polkee, liikuttaa polkimia, se vetää sillä maksimitehollaan siihen nopeuteen saakka mikä siinä on kulloinkin valittu, ei vaadi siis lihasvoimaa kuin sen, että polkimet liikkuu, ei yhtään itse pyörän liikuttamiseen
esim jos on valittu suurin ajovaihde ja suurin nopeus, ainoastaan polkimia liikuttamalla pyörä kulkee sitä rajoitettua maksiminopeutta
moottorissa ei ole mitään portaatonta säätöä eikä mitään rakennetta tai erotiikkaa siihen jotta se keventäisi polkemista, siis moottori toimisi osateholla

jos tuon moottorin ohjauksen, käytännössä polkimen läheisyyteen kiinnitetyn , ilmeisesti reed releen muuttaisi vaikka tankoon painonapiksi, ei tarvitsisi polkea lainkaan, muutaman sekunnin välein painaisi vain nappia

en ihmettele että näillä keskustelupalstoilla on hiljaista ja kirjoittajat hupenevat, päätelköön jokainen itse miksi, ettei tule rumasti sanottua


edit:
enhän kylläkään tiedä jos tuossa pyörässä on tällainen vika? laittakaa tietoa kenellä on vastaavanlainen laite
3 vuotta sitten myyty saman firman runkoakulla toimii samoin, joten ainakin 3 samanlaista on myyty

rotzi
minkä merkkinen/mallinen se sinun pyöräsi olikaan? , voisin käydä sipaisemassa koeajot kui toimii
No arvasinhan tuon eksotiikan...ja totuuskin paljastu samalla  8)

Suurin osa Suomessa myytävistä sähköpyöristä on Shimanon tai Boschin sähköillä (väittäisin >80%) ja ne ei käyttäydy Bilteman tapaan jos se noin käyttäytyy...Biltemassa on sitten eri filosofia jos siinä valitaan nopeus mitä ajetaan, yksinkertaisempi sähkötekniikka. En ostaisi jos se noin käyttäytyy, en ole kokeillut kyseistä itse mutta S ja B satuloilta on tullut veivattua tänä keväänä paljohkosti ja Trek merkkinen Bosch jäi käteen.

Siitä vaan kokeilemaan mitä tahansa noilla S ja B sähköillä olevaa pyörää niin varmasti joutuu vähän polkemaankin, sitten kun heittää suurimman avustuksen niin jalkavoimaa tarvitaan vähiten...millekään avustustasolle ei anneta mitään nopeutta menee sen 25km/h jos vaan jaksaa polkea, tietysti menee yli alamäessä mutta avustaminen loppuu 25km/h nopeuteen.

niin rotzi, minulle ei vain aukene mitä minä valehtelin? missä kohtaa olen valehtelija?
minulle on ihan yks vitunmaku mitä kirjoitat ja sepustelet, mutta seisotko sanojesi takana kuin mies/henkilö/nainen/unisex

olenko valehtelija?

vastausta odotan

Puuha

  • Aktiivijäsen
  • ***
  • Viestejä: 3720
Vs: sähkö(polku)pyörä
« Vastaus #17 : 29.05.19 - klo:14:56 »

No arvasinhan tuon eksotiikan...ja totuuskin paljastu samalla  8)

Suurin osa Suomessa myytävistä sähköpyöristä on Shimanon tai Boschin sähköillä (väittäisin >80%) ja ne ei käyttäydy Bilteman tapaan jos se noin käyttäytyy...Biltemassa on sitten eri filosofia jos siinä valitaan nopeus mitä ajetaan, yksinkertaisempi sähkötekniikka. En ostaisi jos se noin käyttäytyy, en ole kokeillut kyseistä itse mutta S ja B satuloilta on tullut veivattua tänä keväänä paljohkosti ja Trek merkkinen Bosch jäi käteen.

Siitä vaan kokeilemaan mitä tahansa noilla S ja B sähköillä olevaa pyörää niin varmasti joutuu vähän polkemaankin, sitten kun heittää suurimman avustuksen niin jalkavoimaa tarvitaan vähiten...millekään avustustasolle ei anneta mitään nopeutta menee sen 25km/h jos vaan jaksaa polkea, tietysti menee yli alamäessä mutta avustaminen loppuu 25km/h nopeuteen.

Niin no, tuo toiminta mitä Jolla tuossa mainitsee on aika tyypillinen näille napamoottorisille halppiksille joihin ei edes vara-akkuja ole saatavilla vaan pyörä on romua kun akku happanee. Myös ilman avustusta pyöräily on kohtuuttoman raskasta napamoottorin jarruttavan voiman vuoksi.

Taas e-fillarit joissa moottori on poljinakselilla, toiminta on juuri niin että apua tulee aina kun poljetaan mutta vaikka ajettaisiin ilman akkua ei moottori ala kuitenkaan vastustamaan polkemista ja näin pyörä pysyy kevyenä myös lihasvoimalla toimittaessa. Näissä on myös yleensä huolehdittu jälkimarkkinoinnista ja vara-akkujen saatavuudesta hamassa tulevaisuudessa.

jolla

  • Aktiivijäsen
  • ***
  • Viestejä: 640
Vs: sähkö(polku)pyörä
« Vastaus #18 : 29.05.19 - klo:17:37 »

No arvasinhan tuon eksotiikan...ja totuuskin paljastu samalla  8)

Suurin osa Suomessa myytävistä sähköpyöristä on Shimanon tai Boschin sähköillä (väittäisin >80%) ja ne ei käyttäydy Bilteman tapaan jos se noin käyttäytyy...Biltemassa on sitten eri filosofia jos siinä valitaan nopeus mitä ajetaan, yksinkertaisempi sähkötekniikka. En ostaisi jos se noin käyttäytyy, en ole kokeillut kyseistä itse mutta S ja B satuloilta on tullut veivattua tänä keväänä paljohkosti ja Trek merkkinen Bosch jäi käteen.

Siitä vaan kokeilemaan mitä tahansa noilla S ja B sähköillä olevaa pyörää niin varmasti joutuu vähän polkemaankin, sitten kun heittää suurimman avustuksen niin jalkavoimaa tarvitaan vähiten...millekään avustustasolle ei anneta mitään nopeutta menee sen 25km/h jos vaan jaksaa polkea, tietysti menee yli alamäessä mutta avustaminen loppuu 25km/h nopeuteen.

Niin no, tuo toiminta mitä Jolla tuossa mainitsee on aika tyypillinen näille napamoottorisille halppiksille joihin ei edes vara-akkuja ole saatavilla vaan pyörä on romua kun akku happanee. Myös ilman avustusta pyöräily on kohtuuttoman raskasta napamoottorin jarruttavan voiman vuoksi.

Taas e-fillarit joissa moottori on poljinakselilla, toiminta on juuri niin että apua tulee aina kun poljetaan mutta vaikka ajettaisiin ilman akkua ei moottori ala kuitenkaan vastustamaan polkemista ja näin pyörä pysyy kevyenä myös lihasvoimalla toimittaessa. Näissä on myös yleensä huolehdittu jälkimarkkinoinnista ja vara-akkujen saatavuudesta hamassa tulevaisuudessa.

toinen hyväkäs , minulla on tuohon vara-akku, siis 2 (kaksi) akkua

pitääkö video ottaa että etupyörä rullaa samoin kuin moottoriton etupyörä

rotzi

  • Aktiivijäsen
  • ***
  • Viestejä: 1739
Vs: sähkö(polku)pyörä
« Vastaus #19 : 29.05.19 - klo:18:49 »
en valehtele, kävin juuri taas kokeilemassa, lihasvoimaa ei tarvita

oon ja katellu että tommone ois kiva mutta hinta vähän köyhää häiritsee

https://www.youtube.com/watch?v=8yQ9W0P3SLo
joo noita on monenlaisia, siksi tuossa koitin jollalta tivata 'merkkiä ja mallia' jotta tulisi selko 'valehtelulle'...
'tavallinen' sähköpyörä ei käyttäydy jollan kertomalla tavalla.

tuo olis tosiaan rouhee peli, ei kuitenkaan ehkä päädy  ostoslistalle.... 8)

ajattelin, etten xxxxxx kanssa viitsi energiaani kuluttaa moiseen vääntämiseen, mutta kun valehtelijaksi haukut, niin tässä

ostin muijalle äitienpäivälahjaksi seuraavanlaisen
https://www.biltema.fi/vapaa-aika/pyoraily/sahkopyorat/sahkopolkupyora-low-step-28-7-vaihteinen-2000041074

kun sillä lähtee ajamaan, siis polkee, liikuttaa polkimia, se vetää sillä maksimitehollaan siihen nopeuteen saakka mikä siinä on kulloinkin valittu, ei vaadi siis lihasvoimaa kuin sen, että polkimet liikkuu, ei yhtään itse pyörän liikuttamiseen
esim jos on valittu suurin ajovaihde ja suurin nopeus, ainoastaan polkimia liikuttamalla pyörä kulkee sitä rajoitettua maksiminopeutta
moottorissa ei ole mitään portaatonta säätöä eikä mitään rakennetta tai erotiikkaa siihen jotta se keventäisi polkemista, siis moottori toimisi osateholla

jos tuon moottorin ohjauksen, käytännössä polkimen läheisyyteen kiinnitetyn , ilmeisesti reed releen muuttaisi vaikka tankoon painonapiksi, ei tarvitsisi polkea lainkaan, muutaman sekunnin välein painaisi vain nappia

en ihmettele että näillä keskustelupalstoilla on hiljaista ja kirjoittajat hupenevat, päätelköön jokainen itse miksi, ettei tule rumasti sanottua


edit:
enhän kylläkään tiedä jos tuossa pyörässä on tällainen vika? laittakaa tietoa kenellä on vastaavanlainen laite
3 vuotta sitten myyty saman firman runkoakulla toimii samoin, joten ainakin 3 samanlaista on myyty

rotzi
minkä merkkinen/mallinen se sinun pyöräsi olikaan? , voisin käydä sipaisemassa koeajot kui toimii
No arvasinhan tuon eksotiikan...ja totuuskin paljastu samalla  8)

Suurin osa Suomessa myytävistä sähköpyöristä on Shimanon tai Boschin sähköillä (väittäisin >80%) ja ne ei käyttäydy Bilteman tapaan jos se noin käyttäytyy...Biltemassa on sitten eri filosofia jos siinä valitaan nopeus mitä ajetaan, yksinkertaisempi sähkötekniikka. En ostaisi jos se noin käyttäytyy, en ole kokeillut kyseistä itse mutta S ja B satuloilta on tullut veivattua tänä keväänä paljohkosti ja Trek merkkinen Bosch jäi käteen.

Siitä vaan kokeilemaan mitä tahansa noilla S ja B sähköillä olevaa pyörää niin varmasti joutuu vähän polkemaankin, sitten kun heittää suurimman avustuksen niin jalkavoimaa tarvitaan vähiten...millekään avustustasolle ei anneta mitään nopeutta menee sen 25km/h jos vaan jaksaa polkea, tietysti menee yli alamäessä mutta avustaminen loppuu 25km/h nopeuteen.

niin rotzi, minulle ei vain aukene mitä minä valehtelin? missä kohtaa olen valehtelija?
minulle on ihan yks vitunmaku mitä kirjoitat ja sepustelet, mutta seisotko sanojesi takana kuin mies/henkilö/nainen/unisex

olenko valehtelija?

vastausta odotan
Et enää, kiitos Biltema selvennyksesi...
En ole itse törmännyt yhteenkään e-pyörään joka vastaa kuvaustasi, tiesin kyllä Bilteman myyvän moisia mutta näissä asioissa se ei ylittänyt kokeilukynnystä ja nykyisen tiedon perusteella ihan hyvä niin.

Ilmaisenergia.info

Vs: sähkö(polku)pyörä
« Vastaus #19 : 29.05.19 - klo:18:49 »

Puuha

  • Aktiivijäsen
  • ***
  • Viestejä: 3720
Vs: sähkö(polku)pyörä
« Vastaus #20 : 29.05.19 - klo:19:02 »
Niin nyt on kaksi akkua mitäs sitten kun ne on elinkaaren lopussa? Kaikissa halppiksissa sama ongelma näiden akkujen kanssa kun niiden saatavuutta ei voida taata kuten Shimano ja Boschin tapauksissa.

Pyörii joo, mutta sen tuoma lisäpaino aiheuttaa sen että polkeminen on raskaampaa.

Runko halppiksissa on perinteisestä pyörästä otettu painaen 17-25kg ja siihen sitten vain ympätty sähkömoottorit, akut ja ohjaimet lisäksi. Painoa siis helposti kaiken kaikkiaan 23kg ylöspäin.
Bilteman pyörät painavat 23kg ilman akkua ja akun paino on 2-3kg lisäksi. Vertailuna taas Trekin sähköpyörät painavat akun kanssa enintään 23kg. Nuo ylimääräiset kilot ratkaisevat kuinka kevyttä on polkea ilman avustinta.

jolla

  • Aktiivijäsen
  • ***
  • Viestejä: 640
Vs: sähkö(polku)pyörä
« Vastaus #21 : 29.05.19 - klo:20:07 »
ok
olen valehtelija, valehdellut jotain? en vain tiedä
pyörä on ihan paska, sehän on minun tyhmän ongelma, ei teidän viisaiden fiksujen

mode voi poistaa koko ketjun ettei häiritse kunnon normi kansalaisia etteivät saa huonoja vaikutteita valehtelijoilta

en kirjoita enää tänne, saatte päteä ihan rauhassa

rotzi

  • Aktiivijäsen
  • ***
  • Viestejä: 1739
Vs: sähkö(polku)pyörä
« Vastaus #22 : 29.05.19 - klo:20:23 »
Sori nyt vaan, ota lunkisti...ei tämä nyt niin vakavaa ole, asiathan selvis ja oikeastaan hyvää tietoa hankintaa harkitseville että pyörissä on toiminnallisia eroja.
Pyöriä ja tarpeita on monenlaisia, jokaiselle omansa...

HeTi

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 123
Vs: sähkö(polku)pyörä
« Vastaus #23 : 29.05.19 - klo:20:24 »
Omassa pyörässä ei ole poljintunnistusta ollenkaan, mutta vakionopeussäätimellä voi asetella halutun nopeuden
ja sitten polkea sopivasti avuksi. Tai sitten ajelee vain peukalokaasulla menemään pikkupoikien ihmetellessä.

Akun vanhetessa sen voi kennottaa uudestaan, jos ei itse niin sitten liikkeessä. Voi olla halvempaa ostaa kuitenkin
uusi. Usein akusta on mennyt vain yksi kenno huonoon kuntoon. Merkkipyörissä akut voi olla hankalasti rungon sisässä, samoin moottorin paikalle sopii vain saman merkkinen. Kannattaa tarkistaa että paikkakunnalta löytyy korjaaja jos ostaa kalliin pyörän.

Jos pysyy kuitenkin halvemmissa "standarti" osissa voi omankin pyörän sähköistää. Aika yleinen poljinmoottori on esim.
Bafang joka sopii vanhaan poljinkeskiöön.
https://www.aliexpress.com/item/Bafang-BBS01-BBS02-BBS03-BBSHD-Mid-Drive-Motor-36V-250W-350W-500W-48V-500W-750W-1000W/32950013043.html?spm=2114.search0104.3.2.265f6f8f0m9PrJ&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_1_10065_10068_319_10059_10884_317_10887_10696_321_322_10084_453_10083_454_10103_10618_10304_10307_10820_10821_537_10302_536%2Csearchweb201603_51%2CppcSwitch_0&algo_expid=6bbd25f3-863e-4372-b92b-c0aa152f6832-0&algo_pvid=6bbd25f3-863e-4372-b92b-c0aa152f6832&fbclid=IwAR1ZeBWY8No6olUvArp6KA2QqV50kg5Sz91Y6Gfs6DK0_FrZT6elDF2Y5hU

Tai jos halua että polkimissa on momentin tunnistus, avustaa polkemista niin Tongsheng TSDZ2.
https://www.aliexpress.com/item/EU-US-NO-TAX-TONGSHENG-TSDZ2-Motor-36V-250w-with36V-8ah-10ah-12ah-rear-rack-ebike/32922428414.html?spm=2114.search0604.3.2.16f07dc0tJuuAy&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_1_10065_10068_319_10059_10884_317_10887_10696_321_322_10084_453_10083_454_10103_10618_10304_10307_10820_10821_537_10302_536,searchweb201603_52,ppcSwitch_0&algo_expid=9e090dd3-19a4-4328-9fe9-0cab19932b30-0&algo_pvid=9e090dd3-19a4-4328-9fe9-0cab19932b30&transAbTest=ae803_4

Vertailua:
https://ebikechoices.com/tsdz2-vs-bbs02/

Näihin löytyy netistä myös varaosia, videoita ja virittelyohjeita.

Halvallakin voi päästä, moottori takahaarukkaan:
https://www.aliexpress.com/store/product/New-Arrival-250W-Electric-Conversion-Kit-For-Common-Bike-Left-Chain-Drive-Customized-For-Electric-Geared/632724_32817482710.html?spm=2114.10010108.1000023.3.b75e4ea7K9R54w

Luomupyöriä ja sähköpyöriä on aika turha vertailla. Vähän kuin vertaisi perämoottoria/soutamista tai moottorikelkkaa/hiihtämistä. 

Puuha

  • Aktiivijäsen
  • ***
  • Viestejä: 3720
Vs: sähkö(polku)pyörä
« Vastaus #24 : 29.05.19 - klo:20:39 »
Sitä vain joskus joutuu sähköpyörällä myös oikeasti polkemaan.

Kennotuksen osalta se muuttuu kokoajan vain haasteellisemmaksi sillä kennotusta tekevät vähenevät koko ajan. Jää vain se uusi akku jos on saatavilla tai sitten kennottaa itse.
« Viimeksi muokattu: 29.05.19 - klo:21:11 kirjoittanut Puuha »

wepu

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 123
Vs: sähkö(polku)pyörä
« Vastaus #25 : 29.05.19 - klo:21:28 »
Ottakaa huomioon, että 'sähköpolkupyörässä' ei tulevaisuudessa ole polkimia. Tällä hetkellä Kiina dumppaa poljettavia tänne polkupyöräilyn kehitysmaihin.
Äskeisellä kuukauden Kiinan reissulla en nähnyt yhtään poljinavusteista sähköfillaria. 'Sähköpolkupyörät' siellä tarkoittavat skootteri-mallia, moottoripyörämallia ja erilaisia kolme-neljäpyöräisiä tavarankuljetusmalleja. Skootterimalli on yleisin, ja niitä on yleisesti jokaisella yli 15v perheenjäsenellä. Hinnat alkaen noin kaksisataa euroa.
Iso yllätys oli muutama vuosi sitten kun valtio laittoi näille rekisteröintipakon, mutta edelleenkään mitään ajokorttivaatimuksia ei ole, eikä kypäräpakkoa. Rekisteröintipakko ja etenkin runkonumeroiden rekisteröinti samalla teki myös sen, että näitten sähkövehkeiden varastaminen loppui lähes kokonaan. Sen sijaan akkujen varastaminen vain kiihtyi.
Siinä kaupungissa, missä olin, noita skoottereita oli miljoonia. Ja valta-osa niistä on sellaisten käsissä jotka ei liikennesäännöistä paljon välitä, joten aika kaaosta liikenne on. Toinen haittapuoli on se, että kansa on ilmiselvästi alkanut lihomaan.
Mutta sieltä tämä suuntaus tulee leviämään tännekkin päin. Kehitystä tapahtuu koko ajan. Viisi vuotta sitten edellisellä reissulla mainostettiin uutuutena 48V akkuja, nyt on 60V kaikilla. Ja pojat virittävät vielä isompia ja tehokkampia. Kaikkia akkujen osia on saatavana.
Ja nyt oli saatu aikaan myös latauspaikkoja talojen pihoihin ja keskikaupungille. Helppo homma....laitat laturin kiinni, skannaat QR-koodin automaatin kyljestä kännykällä joko Wechatpayllä tai Alipayllä, syötät kännyyn 5rmb kolmen tunnin latauksesta ja hyväksyt sormenjäljellä. Automaatti piippaa ja lataus alkaa. On muuten ainut tapa maksaa se.

 

rotzi

  • Aktiivijäsen
  • ***
  • Viestejä: 1739
Vs: sähkö(polku)pyörä
« Vastaus #26 : 29.05.19 - klo:21:37 »
Ei kyllä kovin äkkiä 'skootterimallia' ainakaan tänne .... sitten joskus ehkä jos jalka ei enää pyöri  ;D
Pakko sitä nyt jotain liikuntaa on saada ja tämä nykymallinen e-bike on hyvä...

Puuha

  • Aktiivijäsen
  • ***
  • Viestejä: 3720
Vs: sähkö(polku)pyörä
« Vastaus #27 : 29.05.19 - klo:21:38 »
Juu ei tule nopeasti tänne. Siitä pitää lakipykälät ja EU huolen.

Pähkäilijä

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 303
Vs: sähkö(polku)pyörä
« Vastaus #28 : 29.05.19 - klo:21:48 »
ok
olen valehtelija, valehdellut jotain? en vain tiedä
pyörä on ihan paska, sehän on minun tyhmän ongelma, ei teidän viisaiden fiksujen

mode voi poistaa koko ketjun ettei häiritse kunnon normi kansalaisia etteivät saa huonoja vaikutteita valehtelijoilta

en kirjoita enää tänne, saatte päteä ihan rauhassa

näytit olevan ainut jolla oli kokemuksia sähköpyöristä kun tiesi minkä merkkisellä ajaakin. Ei yllättänyt näitten bessenvisserinen kommentit

wepu

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 123
Vs: sähkö(polku)pyörä
« Vastaus #29 : 29.05.19 - klo:22:32 »
Juu ei tule nopeasti tänne. Siitä pitää lakipykälät ja EU huolen.
Höpö höpö. Kun tuhat- kolmesataa- miljoonaa ihmistä jostain innostuu, niin siinä ei paljon EU:n ja USA:n mielipiteet paljon paina. Lobbarit ne lait tekee, rahasta.
Sitä paitsi liike on jo alkanut. Tässä on kiinalaisten dumppaamaa vanhaa 48V mallistoa, joka ei enää Kiinassa myy.Polkimetkin vielä, hyi olkoon. Tonnilla käy Varkaudesta hakemassa. Toimintamatka on mitätön, Kiinassa puhuivat nykymalleille sadan kilsan matkaa per lataus. Tosin siellä subtrooppisella vyöhykkeellä.
https://kauppa.rellunkulma.fi/product/5862/sahkomopo-tieliikennekayttoon

Tämäkin on Suomessa myynnissä. Sentään jo 60V sähköt ja 12Ah akku, ilman polkimia. Ajomatka vain 45km; taitaa leveät renkaat tehdä vastusta. Kiva olisi tuolla cruisailla.
https://www.kontiomotors.fi/product/kontio-kruiser-deluxe/

Ilmaisenergia.info

Vs: sähkö(polku)pyörä
« Vastaus #29 : 29.05.19 - klo:22:32 »