Kirjoittaja Aihe: Käänteentekevä tehokas VAWT ( H-darrieus).  (Luettu 5980 kertaa)

APuuVa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 113
Vs: Käänteentekevä tehokas VAWT ( H-darrieus).
« Vastaus #120 : 16.06.19 - klo:22:32 »
Joo, julma on kiihtyvyys. Nyt vasta luin säikeen alkupään, miten se on mahdollista.

topspeed

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 170
Vs: Käänteentekevä tehokas VAWT ( H-darrieus).
« Vastaus #121 : 18.06.19 - klo:23:26 »
Joo, julma on kiihtyvyys. Nyt vasta luin säikeen alkupään, miten se on mahdollista.

Ilmeisesti olen avannut tuulivoimassa Pandoran lippaan..ottanut erikoisen nostovoimaisen profiilin käyttöön ja saanut siiven kohtauskulmaa säätävän aktuaattorin toimimaan...kun sitä nyt 41 vuotta vasta yritetty.

Cycloturbiinin keskelle ilmeisesti syntyy massiivinen tyhjiö joka pyrkii kasvattamaan sisään tulevan ilmasmassan kiihtyvyyttä antaen siivelle lisää vauhtia. Tyhjiö kompensoi keskipakoisvoimaa joka pyrkii katkaisemaan siiven..muuta selitystä en keksi. Tyhjiö syntynee ns spanwise flown takia siivistä.

topspeed

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 170
Vs: Käänteentekevä tehokas VAWT ( H-darrieus).
« Vastaus #122 : 18.06.19 - klo:23:32 »
Kellotin protolla ennätykselliset 2000 G:tä ja 1900 rpm 10 m/s tuulessa.

Aika hurja kiihtyvyys, miten sait sen mitattua/laskettua?

Mulla on Kavanin kierrosnopeusmittari.

Aion tarkistaa kierrosnopeuden ensikerralla ja sytyttää nuotion eteen jotta näen kuinka savu liikkuu siinä.

denzil dexter

  • Aktiivijäsen
  • ***
  • Viestejä: 1033
Vs: Käänteentekevä tehokas VAWT ( H-darrieus).
« Vastaus #123 : 19.06.19 - klo:08:03 »

Ilmeisesti olen avannut tuulivoimassa Pandoran lippaan..ottanut erikoisen nostovoimaisen profiilin käyttöön ja saanut siiven kohtauskulmaa säätävän aktuaattorin toimimaan...kun sitä nyt 41 vuotta vasta yritetty.

Cycloturbiinin keskelle ilmeisesti syntyy massiivinen tyhjiö joka pyrkii kasvattamaan sisään tulevan ilmasmassan kiihtyvyyttä antaen siivelle lisää vauhtia. Tyhjiö kompensoi keskipakoisvoimaa joka pyrkii katkaisemaan siiven..muuta selitystä en keksi. Tyhjiö syntynee ns spanwise flown takia siivistä.

Kaikilla tuulivoimaloiden siipiprofiileilla on nostovoimaa - eivät ne muuten pyörisikään. Sen sijaan tyhjiötä ei ole, eikä tule, eikä varsinkaan "massiivista". Jotain 5000 Pa tason paine-eroja voi parhaimmillaan johonkin kohtaan syntyä. Perinteisillä yksiköillä siis 0.05 bar.
Asiahan on äärimmäisen helppo mitata, jos kerran laitteen sisus kokonaisuudessaan olisi tyhjiössä. Siihen ei tarvita kuin painemittari. Mittaus vain pilaisi hyvän tarinan.
Minähän en mokoman pikkuhomman takia anna niin sanottujen ammattilaisten itseäni kyniä.

topspeed

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 170
Vs: Käänteentekevä tehokas VAWT ( H-darrieus).
« Vastaus #124 : 19.06.19 - klo:08:18 »

Ilmeisesti olen avannut tuulivoimassa Pandoran lippaan..ottanut erikoisen nostovoimaisen profiilin käyttöön ja saanut siiven kohtauskulmaa säätävän aktuaattorin toimimaan...kun sitä nyt 41 vuotta vasta yritetty.

Cycloturbiinin keskelle ilmeisesti syntyy massiivinen tyhjiö joka pyrkii kasvattamaan sisään tulevan ilmasmassan kiihtyvyyttä antaen siivelle lisää vauhtia. Tyhjiö kompensoi keskipakoisvoimaa joka pyrkii katkaisemaan siiven..muuta selitystä en keksi. Tyhjiö syntynee ns spanwise flown takia siivistä.

Kaikilla tuulivoimaloiden siipiprofiileilla on nostovoimaa - eivät ne muuten pyörisikään. Sen sijaan tyhjiötä ei ole, eikä tule, eikä varsinkaan "massiivista". Jotain 5000 Pa tason paine-eroja voi parhaimmillaan johonkin kohtaan syntyä. Perinteisillä yksiköillä siis 0.05 bar.
Asiahan on äärimmäisen helppo mitata, jos kerran laitteen sisus kokonaisuudessaan olisi tyhjiössä. Siihen ei tarvita kuin painemittari. Mittaus vain pilaisi hyvän tarinan.

Eiköhän nämä kaikki saada mitattua.

Huomaa että potkuri tuottaa työntövoimaa Cp suhteella 0.92 siolloin kun se on kiinni lentokoneen moottorissa. Sitä ei voi reverse-engineerata samalla suhteella...siihen taas tarvitaan aivan uudenlainen laite.

Jos 0,05 baria riittää imemään lehmän tai pakettiauton cyclooniin niin sitten se on 0,05 baria.

https://www.youtube.com/watch?v=WABqwKjQM_c

Jännää mihin 0.05 baria kykeneekään.
« Viimeksi muokattu: 19.06.19 - klo:10:36 kirjoittanut topspeed »

Ilmaisenergia.info

Vs: Käänteentekevä tehokas VAWT ( H-darrieus).
« Vastaus #124 : 19.06.19 - klo:08:18 »

topspeed

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 170
Vs: Käänteentekevä tehokas VAWT ( H-darrieus).
« Vastaus #125 : 14.07.19 - klo:10:23 »
Vaihdoin mittaria.

topspeed

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 170
Vs: Käänteentekevä tehokas VAWT ( H-darrieus).
« Vastaus #126 : 17.07.19 - klo:14:21 »
Huippukierrokset olivat 6-7 m/s tuulessa 377.

Ilmaisenergia.info

Vs: Käänteentekevä tehokas VAWT ( H-darrieus).
« Vastaus #126 : 17.07.19 - klo:14:21 »