Kirjoittaja Aihe: Käänteentekevä tehokas VAWT ( H-darrieus).  (Luettu 7301 kertaa)

APuuVa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 113
Vs: Käänteentekevä tehokas VAWT ( H-darrieus).
« Vastaus #120 : 16.06.19 - klo:22:32 »
Joo, julma on kiihtyvyys. Nyt vasta luin säikeen alkupään, miten se on mahdollista.

topspeed

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 174
Vs: Käänteentekevä tehokas VAWT ( H-darrieus).
« Vastaus #121 : 18.06.19 - klo:23:26 »
Joo, julma on kiihtyvyys. Nyt vasta luin säikeen alkupään, miten se on mahdollista.

Ilmeisesti olen avannut tuulivoimassa Pandoran lippaan..ottanut erikoisen nostovoimaisen profiilin käyttöön ja saanut siiven kohtauskulmaa säätävän aktuaattorin toimimaan...kun sitä nyt 41 vuotta vasta yritetty.

Cycloturbiinin keskelle ilmeisesti syntyy massiivinen tyhjiö joka pyrkii kasvattamaan sisään tulevan ilmasmassan kiihtyvyyttä antaen siivelle lisää vauhtia. Tyhjiö kompensoi keskipakoisvoimaa joka pyrkii katkaisemaan siiven..muuta selitystä en keksi. Tyhjiö syntynee ns spanwise flown takia siivistä.

topspeed

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 174
Vs: Käänteentekevä tehokas VAWT ( H-darrieus).
« Vastaus #122 : 18.06.19 - klo:23:32 »
Kellotin protolla ennätykselliset 2000 G:tä ja 1900 rpm 10 m/s tuulessa.

Aika hurja kiihtyvyys, miten sait sen mitattua/laskettua?

Mulla on Kavanin kierrosnopeusmittari.

Aion tarkistaa kierrosnopeuden ensikerralla ja sytyttää nuotion eteen jotta näen kuinka savu liikkuu siinä.

denzil dexter

  • Aktiivijäsen
  • ***
  • Viestejä: 1058
Vs: Käänteentekevä tehokas VAWT ( H-darrieus).
« Vastaus #123 : 19.06.19 - klo:08:03 »

Ilmeisesti olen avannut tuulivoimassa Pandoran lippaan..ottanut erikoisen nostovoimaisen profiilin käyttöön ja saanut siiven kohtauskulmaa säätävän aktuaattorin toimimaan...kun sitä nyt 41 vuotta vasta yritetty.

Cycloturbiinin keskelle ilmeisesti syntyy massiivinen tyhjiö joka pyrkii kasvattamaan sisään tulevan ilmasmassan kiihtyvyyttä antaen siivelle lisää vauhtia. Tyhjiö kompensoi keskipakoisvoimaa joka pyrkii katkaisemaan siiven..muuta selitystä en keksi. Tyhjiö syntynee ns spanwise flown takia siivistä.

Kaikilla tuulivoimaloiden siipiprofiileilla on nostovoimaa - eivät ne muuten pyörisikään. Sen sijaan tyhjiötä ei ole, eikä tule, eikä varsinkaan "massiivista". Jotain 5000 Pa tason paine-eroja voi parhaimmillaan johonkin kohtaan syntyä. Perinteisillä yksiköillä siis 0.05 bar.
Asiahan on äärimmäisen helppo mitata, jos kerran laitteen sisus kokonaisuudessaan olisi tyhjiössä. Siihen ei tarvita kuin painemittari. Mittaus vain pilaisi hyvän tarinan.
Minähän en mokoman pikkuhomman takia anna niin sanottujen ammattilaisten itseäni kyniä.

topspeed

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 174
Vs: Käänteentekevä tehokas VAWT ( H-darrieus).
« Vastaus #124 : 19.06.19 - klo:08:18 »

Ilmeisesti olen avannut tuulivoimassa Pandoran lippaan..ottanut erikoisen nostovoimaisen profiilin käyttöön ja saanut siiven kohtauskulmaa säätävän aktuaattorin toimimaan...kun sitä nyt 41 vuotta vasta yritetty.

Cycloturbiinin keskelle ilmeisesti syntyy massiivinen tyhjiö joka pyrkii kasvattamaan sisään tulevan ilmasmassan kiihtyvyyttä antaen siivelle lisää vauhtia. Tyhjiö kompensoi keskipakoisvoimaa joka pyrkii katkaisemaan siiven..muuta selitystä en keksi. Tyhjiö syntynee ns spanwise flown takia siivistä.

Kaikilla tuulivoimaloiden siipiprofiileilla on nostovoimaa - eivät ne muuten pyörisikään. Sen sijaan tyhjiötä ei ole, eikä tule, eikä varsinkaan "massiivista". Jotain 5000 Pa tason paine-eroja voi parhaimmillaan johonkin kohtaan syntyä. Perinteisillä yksiköillä siis 0.05 bar.
Asiahan on äärimmäisen helppo mitata, jos kerran laitteen sisus kokonaisuudessaan olisi tyhjiössä. Siihen ei tarvita kuin painemittari. Mittaus vain pilaisi hyvän tarinan.

Eiköhän nämä kaikki saada mitattua.

Huomaa että potkuri tuottaa työntövoimaa Cp suhteella 0.92 siolloin kun se on kiinni lentokoneen moottorissa. Sitä ei voi reverse-engineerata samalla suhteella...siihen taas tarvitaan aivan uudenlainen laite.

Jos 0,05 baria riittää imemään lehmän tai pakettiauton cyclooniin niin sitten se on 0,05 baria.

https://www.youtube.com/watch?v=WABqwKjQM_c

Jännää mihin 0.05 baria kykeneekään.
« Viimeksi muokattu: 19.06.19 - klo:10:36 kirjoittanut topspeed »

Ilmaisenergia.info

Vs: Käänteentekevä tehokas VAWT ( H-darrieus).
« Vastaus #124 : 19.06.19 - klo:08:18 »

topspeed

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 174
Vs: Käänteentekevä tehokas VAWT ( H-darrieus).
« Vastaus #125 : 14.07.19 - klo:10:23 »
Vaihdoin mittaria.

topspeed

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 174
Vs: Käänteentekevä tehokas VAWT ( H-darrieus).
« Vastaus #126 : 17.07.19 - klo:14:21 »
Huippukierrokset olivat 6-7 m/s tuulessa 377.

topspeed

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 174
Vs: Käänteentekevä tehokas VAWT ( H-darrieus).
« Vastaus #127 : 06.08.19 - klo:17:42 »
Viimeksi laite pääsi liikkumaan eikä TSR parantunut vaika tuuli kovempaa.

Raksaaja

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 113
Vs: Käänteentekevä tehokas VAWT ( H-darrieus).
« Vastaus #128 : 07.08.19 - klo:15:08 »
Ei muuta kuin alipainemittaria ostamaan, että pääset tyhjiötä mittaamaan.
Muista kytkeä siihen mittariin tarpeeksi paksua ja jäykkää letkua (ehkä varminta käyttää jotain metalliputkea), ettei alipaine imaise sitä luttuu.

topspeed

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 174
Vs: Käänteentekevä tehokas VAWT ( H-darrieus).
« Vastaus #129 : 08.08.19 - klo:08:28 »
Ei muuta kuin alipainemittaria ostamaan, että pääset tyhjiötä mittaamaan.
Muista kytkeä siihen mittariin tarpeeksi paksua ja jäykkää letkua (ehkä varminta käyttää jotain metalliputkea), ettei alipaine imaise sitä luttuu.

Okei mistä niitä saa ?

Kolmas isompi voimala on tulossa..josta on jo helpompi mitata.

Työkalujakin pitää tehdä.

topspeed

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 174
Vs: Käänteentekevä tehokas VAWT ( H-darrieus).
« Vastaus #130 : 08.08.19 - klo:19:52 »
Tyokalut ovat tärkeitä.

Ilmaisenergia.info

Vs: Käänteentekevä tehokas VAWT ( H-darrieus).
« Vastaus #130 : 08.08.19 - klo:19:52 »