Kirjoittaja Aihe: Tuoton seuranta  (Luettu 7470 kertaa)

TomiT

• Tulokas
  • *
Vs: Tuoton seuranta
« Vastaus #60 : 05.06.19 - klo:10:27 »
Täällä meni kanssa kännykän näyttö "mustaksi" ns yö modiin, mutta tuotto näkyy normaalisti, eli ei oo offline tilassa.

SavonSähköSeppo

• Jäsen
  • **
« Vastaus #61 : 08.06.19 - klo:13:50 »
Froniuksen Symo-inventterien omistajat. Käykääpä kahtomassa solar.webin kautta asetuksista - >komponentit.

Sinne on itselle ainakin ilmestynyt firmispäivitys inventterille (5-0-3-M) ja jollekin ohjelmistolle. Lataa parasta aikaa.

Jos tämä ratkasis tuon mustanäyttö-keissin ym.
« Viimeksi muokattu: 08.06.19 - klo:14:01 kirjoittanut SavonSähköSeppo »

SavonSähköSeppo

• Jäsen
  • **
« Vastaus #62 : 08.06.19 - klo:19:16 »
Ei mainittavaa muutosta solar.webissä päivitysten jälkeen.

Play kaupassa (android) on kanssa paljon kommentoitu solarin mustaa näyttöä. Taitaa olla ihan globaali onkkelma.

Jotain aurinkojärjestelmän sijainnista mussuttaa, ettei muka löydä sitä. (Osoitetiedot ja aikavyöhyke on ihan oikein) . Kuva.

Jäämme odottelemaan fixiä.

don

• Jäsen
  • **
« Vastaus #63 : 03.07.19 - klo:13:58 »
Moro

Lähetin Froniukselle äsken viestiä tästä Solarwebin toimimattomuudesta saa nähdä vastaavatko.

pere

• Jäsen
  • **
« Vastaus #64 : 18.07.19 - klo:08:01 »
Nythän tuo froniuksen kännykkä näyttö on taas "aurinkoinen". Milloin lie korjaantunut,en tiedä kun käytän sitä vain harvoin?

Ilmaisenergia.info

« Vastaus #64 : 18.07.19 - klo:08:01 »

don

• Jäsen
  • **
« Vastaus #65 : 18.07.19 - klo:08:45 »
Moro

Sain muutama päivä sitten vastauksen Froniukselta ja neuvot ovat seuraavat:

To get your system online again, restart your inverter as follows:

/ Disconnect AC

/ Disconnect DC by using the DC switch at the bottom of your inverter (“0”)

/ Switch off the router

/ Wait 30 seconds

/ Switch on the router

/ Connect DC by using the DC switch („I“)

/ Connect AC

After that, check if your system is online in Solar Web again.

If the system is not online again or if you, for example, changed the router, connect to the Web Interface of the Datamanager and set up the internet connection. You can do this via Wifi or via LAN.

/Wifi: on the inverter’s display, go to Setup -> Wifi Access Point and activite the Access Point. Connect your smart device (Smart Phone, Notebook,…) to the Fronius Net (available as Wifi-Connection) “FRONIUS_2xx.xxxxx”. Enter the IP-address into the URL-line of the browser:  192.168.250.181.

/LAN: Put the IP-Switch on the Datamanager to the left into position A (small switch between the two front LED). Connect your PC/Notebook to the Datamanager via LAN-cable. Enter the IP-adress into the URL-line of the browser on your PC/Notebook: 169.254.0.180

Go to Settings -> Network. If you want to connect the inverter via Wifi to the router, choose "Wifi", select the network and enter the password.
 Do not forget to save your settings!

Tein tuon ekan jutun mutta ei auttanut,olin kyllä sen jo kokeillut aiemminkin mutten muista oliko järjestys juuri tuo.

Tästä Wifi: on the inverter’s display, go to Setup -> Wifi Access Point and activite the Access Point. Connect your smart device (Smart Phone, Notebook,…) to the Fronius Net (available as Wifi-Connection) “FRONIUS_2xx.xxxxx”. Enter the IP-address into the URL-line of the browser:  192.168.250.181.
hommasta en ole ihan varma että kuinka se tehdään,voisko joku sen vääntää mulle rautalangasta.

rotzi

• Aktiivijäsen
« Vastaus #66 : 18.07.19 - klo:10:20 »
Ensinnäkin (en viitti kaivaa jos se täällä on mainittu) @don, onko se Fronius kiinni wifillä vai kaapelilla siinä sun sisäverkossa?

Minkälainen netti ja reititin kyseessä?

jolla

• Aktiivijäsen
« Vastaus #67 : 18.07.19 - klo:14:06 »
Go to Settings -> Network. If you want to connect the inverter via Wifi to the router, choose "Wifi", select the network and enter the password.
 Do not forget to save your settings!

mee kännykällä suoraan ton ohjeen mukaan setup'iin, laita/valitse verkon nimi ja syötä salasana.....lähtee tulille

nuo on sitten pirun hitaita, kun kännyllä yhdistät, malta odottaa.......reitittimestä näet heti onko se siellä.....siis näkyykö nyt siellä sisäverkossa.....onko reititin kantoetäisyydellä?

don

• Jäsen
  • **
« Vastaus #68 : 18.07.19 - klo:16:17 »
Moro

Olen mä onneton,en osannut.Tätä on osaa Connect your smart device (Smart Phone, Notebook,…) to the Fronius Net (available as Wifi-Connection) “FRONIUS_2xx.xxxxx”. Enter the IP-address into the URL-line of the browser:  192.168.250.181.

WIFIllä on invertteri netissä ja on pelannut aiemmin.

Langaton netti reitittimen kautta,reitittimestä tietsikkaan ja telkkariin piuhalla mutta hankala vetää piuha invertterille sen takia WIFI.

jolla

• Aktiivijäsen
« Vastaus #69 : 18.07.19 - klo:19:02 »
jos se näkyy reitimessä, niin pitäisi kyllä toimia, lähettää datat
kun en tiedä mikä reititin, yleensä niihin pääsee 192.168.0.1 tai loppuosa .1.1 tai 1.0 tai 256.0 tai 256.1 no siinä yleisimmät....siellä se pitäs näkyy

mut mikä reititin sulla on?

don

• Jäsen
  • **
« Vastaus #70 : 18.07.19 - klo:19:13 »
Moro

Reititin on Huawei LTE CPE E5 186  Model E5186s-22a

Mun mielestä ei näy reitittimessä.

jolla

• Aktiivijäsen
« Vastaus #71 : 18.07.19 - klo:19:48 »
tonne purkkiin pääsee 192.168.100.1
siellä se pitäis näkyä lähiverkossa
jos einäy niin ei siihen muuten pääse kuin kännykällä helpoiten etsien 'hae wlan' ja sieltä sinne asetuksiin missä annat tuon huliviliwein ja sen salasanan, sitten käynnistyksen jälkeen pitäis näky

joku froniuksen omistaja antakoon tarkemmat ohjeet, en ole koskaan laitetta nähnytkään  mutta noin se pseudona menee

don

• Jäsen
  • **
« Vastaus #72 : 18.07.19 - klo:21:31 »
Moro

Jostain syystä ei pääse.

pere

• Jäsen
  • **
« Vastaus #73 : 19.07.19 - klo:06:19 »
Moro

Jostain syystä ei pääse.
Linux ainakin löytää invertterin komennolla nmap,kaipa nmap löytyy windowsillekin jos sitä käytät.

nmap --script=http-title 192.168.8.1-255

Nmap scan report for 192.168.8.13
Host is up (0.030s latency).
Not shown: 999 closed ports
PORT   STATE SERVICE
80/tcp open  http
|_http-title: Fronius: {{daloState.systemName ? daloState.getDecodedSystemNa...

Minulla tuo fronius on tuossa osoitteessa kun olen sen siihen itse määritellyt.
Sinulla voi olla joku muu mitä reitittimesi käyttää wifi oletuksena.

Kuinka kaukana invertteri on reitittimestä? Voi olla että wifi ei toimi heikon signaalin takia.
Minulla on eri rakennuksessa 20 m päässä ja jouduin laittamaan välivahvistimen ennenkuin alkoi toimia.

don

• Jäsen
  • **
« Vastaus #74 : 19.07.19 - klo:08:56 »
Moro

Mulla matkaa reitittimeltä invertterille on n. 20 m ja välissä kolme seinää.Alussa ei Wifi toiminut mutta laitoin antenniin 8 m:n jatkokaapelin ja sitten alkoi toimimaan,Wifi toimi moitteetta n. kuukauden ja sitten se oli joskus poikki ja taas toimi ja sitten lakkasi vallan kuten myös mobiili sovellus.Ihan vieressä luurin löytää invertterin Wifin mutta sitten se hukkaa sen.

Minkälainen välivahvistin sulla on vai voisiko invertterin moduli olla särki?

Kohta mä pyydän jonkun joka tietää oikeasti näistä jutuista katsomaan tätä mysteeriä.

Ihme juttu kun tämä "parempi" tai monipuolisempi seurantasysteemi toimii vaikka matka on sama ja se toinen Wifi yksikkö on vähän lähempänä pannuhuoneessa,onko tehoilla jotain eroja tiedä häntä.

Onko jotain sovelluksia jolla voisi kokeilla Wifin "kantokykyä" tai että pitäisikökään se yhdistää.

Ilmaisenergia.info

« Vastaus #74 : 19.07.19 - klo:08:56 »