Kirjoittaja Aihe: Windesol.fi  (Luettu 3670 kertaa)

Puuha

• Aktiivijäsen
Windesol.fi
« : 15.01.09 - klo:02:07 »
Oli tarkoituksena windesol.fin alaisuuteen myös tehdä tällainen foorumi mutta ei näköjään keretty. Noh, jäädään seuraaman onko tälle käyttöä. Ainakin Windesolille on ollut käyttöä mutta paljon on vielä kirjoittamatta ja varmasti asia virheitä löytyy. Muutaman ihmisen aika ei tahdo riittää. Laitan kuitenkin linkkiä tänne päin notta jos saataisiin jonninlaista yhteistyötä aikaiseksi.
« Viimeksi muokattu: 15.01.09 - klo:02:20 kirjoittanut Puuha »

Samppa

• Jäsen
  • **
Vs: Windesol.fi
« Vastaus #1 : 15.01.09 - klo:15:09 »
Onpa jäänyt windesolin sivusto kokonaan huomaamatta, vaikka aika paljon googlettelin ja haeskelin Suomalaisia sivustoja ja mahdollisia foorumeita. Kuinka kauan Windesol on ollut olemassa? Jonkinlainen yhteistyö on varmasti järkevää. Varsinkin kun tällä hetkellä sivustomme ovat silti aika erityyppisiä ja täydentävät siten hyvin toisiaan. Windesol on wikipedia muodossaan oikein hyvä ja nopea "hakuteoksen" ja "tietosanakirjan" tyylinen sivusto. Jos pitää johonkin tiettyyn osa-alueeseen liittyvää tietoa hakea, niin tuollainen sivusto päihittää foorumit selkeästi.

Lampopumput.info:lle olen toisinaan mietiskellyt samanlaisen wikin perustamista, koska siellä alkaa olla jo haasteellista löytää itse asiaa viestitulvan seasta. Eri asia on, että saadaanko wikiin kirjoitettavista "faktoista" koskaan yksimielisyyttä aikaan.

Keskustelupalstalla taas voidaan vurovaikutteisesti keskustella aiheesta ja sen vierestäkin, sekä esitellä omia projekteja. Lisäksi pääsivustollamme on tarkoitus näyttää alaan liittyviä uutisia.
« Viimeksi muokattu: 15.01.09 - klo:15:16 kirjoittanut Samppa »

PoLe

• Jäsen
  • **
« Vastaus #2 : 15.01.09 - klo:15:28 »
Onpa jäänyt windesolin sivusto kokonaan huomaamatta, vaikka aika paljon googlettelin ja haeskelin Suomalaisia sivustoja ja mahdollisia foorumeita. Kuinka kauan Windesol on ollut olemassa? Jonkinlainen yhteistyö on varmasti järkevää. Varsinkin kun tällä hetkellä sivustomme ovat silti aika erityyppisiä ja täydentävät siten hyvin toisiaan. Windesol on wikipedia muodossaan oikein hyvä ja nopea "hakuteoksen" ja "tietosanakirjan" tyylinen sivusto. Jos pitää johonkin tiettyyn osa-alueeseen liittyvää tietoa hakea, niin tuollainen sivusto päihittää foorumit selkeästi.

Lampopumput.info:lle olen toisinaan mietiskellyt samanlaisen wikin perustamista, koska siellä alkaa olla jo haasteellista löytää itse asiaa viestitulvan seasta. Eri asia on, että saadaanko wikiin kirjoitettavista "faktoista" koskaan yksimielisyyttä aikaan.

Keskustelupalstalla taas voidaan vurovaikutteisesti keskustella aiheesta ja sen vierestäkin, sekä esitellä omia projekteja. Lisäksi pääsivustollamme on tarkoitus näyttää alaan liittyviä uutisia.

minä olen myös yksi windesolin perustajista.
vastaan siellä lähinnä generaattori asoioista.. olen myös kirjoitellut VAWT-tuuliturbiini juttuja.

Windesol on pyörinyt noin vuoden ja käyttäjiäkin alkaa olemaan monta kymmentä

Puuha

• Aktiivijäsen
« Vastaus #3 : 15.01.09 - klo:15:34 »
itseasiassa windesol täytti/täyttää näinä päivinä ensimmäisen vuoden. idea lähti liikkeelle ircnet@#tuulivoima kanavalla kaveripiirissä kun mistään ei tahtonut saada tietoa bioenergiasta/uusiutuvasta energiasta vaan kaikki tieto on ripoiteltuna sinne sun tänne kuten moni on huomannut. nyt kuitenkin osa edes on saatu jo samoille sivuille ja se näkyy vierailijoiden määrissä joka nousi ensimmäisenä toiminta vuonna noin 30 000 kävijään joista uniikkeja oli alle puolet ja sivunlatauksia pitkästi yli 200 000 (luvuissa ei ole mukana hakurobottien, matojen ja poikkeavien HTTP-tilakoodien aiheuttaman liikennettä).  tämä on vain yhteisön ansiota ei kenenkään muun.

windesoliin on ollut tarkoitus myös lämpöpumpuista kyhätä juttua mutta se että itsellä eikä kellään muullakaan ole kovin hirveästi tietoa näistä on jäänyt sitten artikkelit tekemättä. mielestäni on turhaa perustaa ilpeille omaa wikiään kuten myös windesolille omaa keskutelu foorumia joten siinä mielessä olisi hyvä jos voit käyttää windesolia hyväksi tässä suhteessa ja näin säästyt myös softan ylläpitotehtäviltä ja aika jää näin olennaiseen enemmän kaikilla. siksi lisäsin windesolin etusivulle suosituksen käyttäjille käyttää tätä foorumia keskusteluun ja näin ollen jää yksi työ taas vähemmäksi. päällekkäisyydet ovat muutenkin pahasta.

mikäli teillä ei vielä ole olemassa irkki kanavaa niin emmehän me pahalla pane vaikka kanavalle uusia nimerkkejä ilmaantuisi.

Samppa

• Jäsen
  • **
« Vastaus #4 : 15.01.09 - klo:21:41 »
ei ole irkkikanavaa lampopumput.info, tai ilmaisenergia.info sivustolla. En usko, että nykyisestä ylläpidostamme kovin moni "ehtii" ylipäänsä irkkailemaan muiden kiireiden ohessa ;) Muissa käyttäjissä toki voi olla myös teidän kanavilla käyviä.

Lampopumput.info:ssa on pääsivustolla hyvin yleisluontoinen lämpöpumppuopas, joka periaattessa ajaa hieman wikin asiaa. Mutta lämpöpumppupuolikin on sen verran laaja ja monipuolinen, että kattava wiki voisi olla hyödyllinen. Kunhan sen sisältö säilyy luotettavana ja puolueettomana.

Ilmaisenergia.info

« Vastaus #4 : 15.01.09 - klo:21:41 »