Kirjoittaja Aihe: Mikroinvertteri..?  (Luettu 217 kertaa)

Rikuk

• Tulokas
  • *
Mikroinvertteri..?
« : 10.12.18 - klo:14:31 »
Olen aikeissa kyhätä jonkinmoisen aurinkosähkövoimalan.
Ostin 2x 285w paneelia, sekä 260Ah agm-akun (toistaiseksi)..
Rupesin miettimään, että jospa ostaisinkin paneeleihin mikroinvertterit, ja kytkisin ne
suoraan verkkoon. Mistä voisi saada tietoa siitä kuinka pitkälle johdotyksia saa tehdä itse, ja kuinka paljon sähkömiehen vierailu(verkkoonkytkentä) tulisi maksamaan.?
Meillä on tuollainen vanhanaikainen sähkökaappi posliinisulakkeineen.. Eikö olisi helpointa tuoda verkkovirta AC suoraan mikroinverttereiltä johdolla pistorasiaan yhteen vaiheeseen..!? Näin ollen ko. vaiheen kokonaiskulutus pienenisi, vai kävisikö niin, että saisin aikaan voimavirtaa ja sulakekaappi käryäisi..? Luin juuri, että nuo mikrot on kehittyneet ja yleistyneet niin paljon, että niitä kannattaa harkita jo ihan vakavasti.

Juu, en ole tekemässä mitään harkitsematonta vastoin tietoa, olisi vain kiva tietää miltä sivuilta noista mikroinverttereistä sekä niiden toiminnasta saisi hakea tietoa.
Osaako kukaan auttaa minua, ja kiitos jos autat!
« Viimeksi muokattu: 10.12.18 - klo:15:31 kirjoittanut Rikuk »

Puuha

• Aktiivijäsen
Vs: Mikroinvertteri..?
« Vastaus #1 : 11.12.18 - klo:08:57 »
Johdot ja rasiat saa asentaa itse, mikäli tietää mitä tekee ja kuinka ne kuuluu tehdä. Kytkeä ei saa. Omat vedot ja asennukset eivät välttämättä kelpaa sähkömiehelle.

Sähkömiehen vierailu maksaa 150-350 euroa+tarvikkeet.

Ottaako normi vai microvertin on makuasia.

Ilmaisenergia.info

Vs: Mikroinvertteri..?
« Vastaus #1 : 11.12.18 - klo:08:57 »