Paras hyötysuhde olisi kestomagneettigeneraattorilla (vaikkapa tuuliturbiinin generaattori olisi hyvä lähtöaihio ja myös jännitealue sopinee). Pikkuisen on samantapaisia ongelmat höyrykoneen kohdalla kuin tuuligeneraattorillakin, eli jännite voi nousta hyvinkin jyrkästi etenkin hetkeksi, kun kuormitus putoaa (vaikkapa verkkoinvertterin kontrollipiirien säätämänä). Tuuligeneraattorille tarkoitettu verkkoinvertteri tai säädin sopinee sellaisenaan, jos höyrykoneessa on jonkinlainen kierroslukusäädin. Aurinkopaneelille tarkoitetut kalut kyllä vaativat tarkempaa suunnittelua, eli kaikki eivät taatusti kestä tehtävässä ilman lisäsuodatusta (vaikkapa kondensaattoriparistolla) ja lisäsuojakytkentöjä.
Auton laturi vaatii oikeastaan aina akun tuekseen, minkä lisäksi magnetointi kuluttaa jatkuvasti tehoa. Magnetoinnin voisi sinänsä laittaa jotenkin ohjautumaan höyrykoneen käynnin mukaan. Jännitetaso ei vaan ole oikein vaatimusten mukainen.