Kirjoittaja Aihe: kaukokäynnistin agrekaattiin  (Luettu 4297 kertaa)

ave

• Aktiivijäsen
  • Ilmaista enerkiaa jo vuodesta 2011 "DC lämmitys"
kaukokäynnistin agrekaattiin
« : 21.02.15 - klo:22:58 »
haussa  olis kaukokäynnistin agrekaattiin
netistä en oikein löytäny ?

entä itse rakentaminen ?
« Viimeksi muokattu: 21.02.15 - klo:23:24 kirjoittanut avensi »
Ilmaista enerkiaa jo vuodesta 2011 "DC lämmitys"
 DC48v vesivastus 2000w ja ilmalämmitys 48v 1800w
Panelit 8x250w 48v
panelit 8x265w 48v
panelit 4x285w 48v
Tuulivoimala 3,5kw 48v

Jussi

• Aktiivijäsen
Vs: kaukokäynnistin agrekaattiin
« Vastaus #1 : 22.02.15 - klo:00:39 »
haussa  olis kaukokäynnistin agrekaattiin
netistä en oikein löytäny ?

entä itse rakentaminen ?

Valitettavasti arvaan, jos itserakentamisesta pitää kysyä, se ei luultavasti ole vaihtoehto.
Jos siellä jo on sähköstartti, niin eihän se ole mikään homma. Joissain halvoissa dieseleissä on mekaaninen sammutinvipu, joka pitää saada käännettyä päälle, siinä on vähän enemmän puuhastelua.

ave

• Aktiivijäsen
« Vastaus #2 : 22.02.15 - klo:01:05 »
juu siis löytyy sähköstartillinen bensa agre jossa ryyppy on manuaali eli vedettävä ja takaisin työnnettävä malli
http://home24.fi/product/34/keeway-generaattori-ke6600de
tälle kun sais kaukokäynnistyksen ?
Panelit 8x250w 48v
panelit 8x265w 48v
panelit 4x285w 48v
Tuulivoimala 3,5kw 48v

Jussi

• Aktiivijäsen
« Vastaus #3 : 22.02.15 - klo:02:04 »
Yhteen Briggsiin rakentelin kerran sähköstartin sillai, että startin solenoidi tökkäs samalla ryypyn päälle. Se jakso yleesä jäädä käymään toisella yrityksellä, vaikka se solenoidi veti ryypyn poiskin heti kun lopetti startin. Mekaanista askarteluahan siinä tulee, eikä varmaan "kannata", mutta jos tykkää rakentelusta...

Puuha

• Aktiivijäsen
« Vastaus #4 : 22.02.15 - klo:04:52 »
pakoputkeen kylkeen termostaatti joka kytkee pois ryypyn kun lämpötila nousee yli +30 asteen. osa vaatii myös oman termostaatin (+50 astetta) ja releen kuormalle, sillä osa ei jaksa käydä heti kylmänä edes osakuormitettuna. tämä on suositeltavaa jos meinaa käyttää ko. vempelettä alle +5 asteen lämpötiloissa vaikka agre jaksaisi kylmänä kantaa kuormaa mutta se auttaa koneen kestossa kun pari minuuttia mene kevyesti jolloin myös voiteluaineet pääsevät vähän notkistumaan ennen rasitusta.

itse starttin saa pyörähtämään joko vetämällä kaapelit kohteeseen tai sitten hankkimalla lähetin/vastaanottimen jolla ohjataan starttisolenoidille tulevaa virtaa. sammutukseen joko solenoidi tai sulkevalla releellä riippuen moottorista.

Ilmaisenergia.info

« Vastaus #4 : 22.02.15 - klo:04:52 »

ave

• Aktiivijäsen
Panelit 8x250w 48v
panelit 8x265w 48v
panelit 4x285w 48v
Tuulivoimala 3,5kw 48v

Jussi

• Aktiivijäsen
« Vastaus #6 : 22.02.15 - klo:12:47 »
Veneen geniksessä mulla on toki etäkäynnistys ollu alusta asti, ja ehkä tuo tulee tehtäväksi mökin koneeseenkin. Mutta toistaiseksi se, että sitä ei ole, on ihan tietoinen valinta. Tulee edes joskus tehtyä silmämääräinen tarkistus yleiskuntoon, öljyihin ja jäähdytysilman kulkuun, kun joutuu käymään koneen vieressä.  :)

Puuha

• Aktiivijäsen
« Vastaus #7 : 23.02.15 - klo:07:20 »
Veneen geniksessä mulla on toki etäkäynnistys ollu alusta asti, ja ehkä tuo tulee tehtäväksi mökin koneeseenkin. Mutta toistaiseksi se, että sitä ei ole, on ihan tietoinen valinta. Tulee edes joskus tehtyä silmämääräinen tarkistus yleiskuntoon, öljyihin ja jäähdytysilman kulkuun, kun joutuu käymään koneen vieressä.  :)

ainakin näiden halvimpien radioaalloilla toimivien kaukokäynnisteisten öljyt pääsee aika nopeasti tarkastelemaan. eivät oikein tahdo toimia kovin pitkiä aikoja kun kosteussuojaukset ovat aika minmaalisia.

krah

• Tulokas
  • *
« Vastaus #8 : 23.02.15 - klo:16:26 »
Mulla on tuollainen linkin mukainen Hundai kaukokäynnistyksellä mökin aurinkosähköjärjestelmän akkuja lataamassa Victronin invertteri/laturiin kytkettynä. Moottori vaatii käynnistyäkseen aina kylmänä ryyppyä ja se on käsisäätöinen vipu. Eli käytännössä konetta ei saa käyntiin kaukosäädöllä, kuin lämpimänä. Kuitenkin kaukosäätö on hyvä, koska koneen voi sammuttaa mökistä, kun akkuja on ladattu tarpeeksi.

Puuha

• Aktiivijäsen
« Vastaus #9 : 24.02.15 - klo:14:05 »
Mulla on tuollainen linkin mukainen Hundai kaukokäynnistyksellä mökin aurinkosähköjärjestelmän akkuja lataamassa Victronin invertteri/laturiin kytkettynä. Moottori vaatii käynnistyäkseen aina kylmänä ryyppyä ja se on käsisäätöinen vipu. Eli käytännössä konetta ei saa käyntiin kaukosäädöllä, kuin lämpimänä. Kuitenkin kaukosäätö on hyvä, koska koneen voi sammuttaa mökistä, kun akkuja on ladattu tarpeeksi.

tuohon on helppo itse lisätä automaattiryyppy solenoidilla ja termostaatilla pakoputkeen. kytketään niin että termostaatti arvon ylittyessä syöttää virran solenoidille jolloin työntää ryypyn pois päältä. pakoputki jäähtyy muutamassa minuutissa koneen sammutuksesta jolloin termostaatti katkaisee virran solenoidilta jolloin palautuu jälleen ryyppy takaisin päälle ja ei kuluta käynnistysakkua turhaan. virran kulutus näissä pienissä solenoideissa on on luokkaa 3-7.5W.

Ilmaisenergia.info

« Vastaus #9 : 24.02.15 - klo:14:05 »