Paras sähkösopimus aurinkosähkölle, osto+myynti.

rotzi

Well-known member
Minkäslaisia soppareita olette viime aikoina saaneet syntymään sähkön ostamisesta ja aurinkosähkön myymisestä?
Noihan kulkee kimpassa, eli samaan myyntiyhtiöön tehtävä.

Oma soppari (Osto@3.89snt/kWh+0€/kk, Myynti@Spot-0snt/kWh-0€/kk) loppuu tässä syssymmällä ja tarttis uutta veistää,  tuolla nykyiselläkin sopparilla vois jatkaa...  8)
 

rotzi

Well-known member
Tuo siis loppumassa eli ei jatkoa tiedossa, jatkotarjous oli senverran huono että vaihtoon menossa... tais olla jotains 4,7snt/kWh ja 1€/kk perusmaksua, vaihtuu edellyttäen että löytyy joku sopevampi.

Noita tommosia oli tarjolla (tuo päättyvä) joka yhtiöllä pari vuotta sitten.
 
rotzi sanoi:
Tuo siis loppumassa eli ei jatkoa tiedossa, jatkotarjous oli senverran huono että vaihtoon menossa... tais olla jotains 4,7snt/kWh ja 1€/kk perusmaksua, vaihtuu edellyttäen että löytyy joku sopevampi.

Noita tommosia oli tarjolla (tuo päättyvä) joka yhtiöllä pari vuotta sitten.

Ilmoitathan minkälaisen sopparin sait ja mistä? Niin osataan verrata siihen.
 

rotzi

Well-known member
kumman vähän tämä ketju herättää intohimoja, aikaisemmin tänne olis ilmestynyt vähintään kehut 'Mäntsälään päin' ja siitä sitten juttu jo laukkaiskin johonkin fääreihin  ;D

kellään ei ole mitään hyvää sanottavaa minkään yhtiön soppareista tämän suhteen lienee osuvampi syy hiljaisuuteen... ;)
 

systeemi

New member
Oulun energia:

"Maksamme ylijäämäsähköstä toteutuneiden tunnittaisten arvojen mukaan Nord Poolin Suomen hinta-alueen spot-hinta (€/MWh).
Sähkönostosopimus on toistaiseksi voimassa oleva, kuukauden molemminpuolisella irtisanomisajalla.
Asiakkaan ostaessa sähköenergian Oulun Sähkönmyynti Oy:ltä, Oulun Sähkönmyynti Oy:n veloittama perusmaksu asiakkaalta 0,00 €/kk. Muussa tapauksessa Oulun Sähkönmyynti Oy:n veloittama perusmaksu asiakkaalta on 3,00 €/kk (sisältää alv 24%).
"
Kemin energian sähköntuotannonsiirtomaksu on 0,09snt/kWh.

Ostosähkö Kemin energia siirto 6,22 snt/kWh ja osto Oulun sähkömyynti 4,34snt/kWh.

Tämä me nyt otettiin oliko sitten hyvä tai ei?
 

Puuha

Well-known member
Ei se ainakaan kata omia tuotantokustannuksia. Helenillä lienee ainoa mikä kattoi tuotantokustannukst mutta muuten soppari olis sitten asiakkaan näkökulmasta kaksipiippuinen riippuen siitä mistä haluaa maksaa ja missä asuu.
 

rotzi

Well-known member
systeemi sanoi:
Oulun energia:

"Maksamme ylijäämäsähköstä toteutuneiden tunnittaisten arvojen mukaan Nord Poolin Suomen hinta-alueen spot-hinta (€/MWh).
Sähkönostosopimus on toistaiseksi voimassa oleva, kuukauden molemminpuolisella irtisanomisajalla.
Asiakkaan ostaessa sähköenergian Oulun Sähkönmyynti Oy:ltä, Oulun Sähkönmyynti Oy:n veloittama perusmaksu asiakkaalta 0,00 €/kk. Muussa tapauksessa Oulun Sähkönmyynti Oy:n veloittama perusmaksu asiakkaalta on 3,00 €/kk (sisältää alv 24%).
"
Kemin energian sähköntuotannonsiirtomaksu on 0,09snt/kWh.

Ostosähkö Kemin energia siirto 6,22 snt/kWh ja osto 4,34snt/kWh.

Tämä me nyt otettiin oliko sitten hyvä tai ei?
Siihen ei nyt viitti ottaa kantaa kattaako mitäkin kustannuksia, se on toinen asia...ja missä haluaa kukin asua, nuo on muita juttuja.

Mutta siis jos ymmärsin oikein niin maksat Ouluun 36e vuoteen kun et osta sieltä energiaa vaan ostat Kemistä, vai onko Oulun energia kalliimpaa kuin Kemin?

Itse olen päätymässä <4c/kWh@0€/kk energiamaksuun ja tuntispot@0€/kk myyntiin....saas kattoo.
 

jolla

Member
eihän tuolla sähkön hinnalla ole tavikselle (4000kwh/v) mitään merkitystä, sentin ero tekee 40€/ vuosi, case kunnon kaljaa verokaupasta....duunarin tuntipalkka....siis ihan merkityksetön marginaalinen summa mikä häviää jokaisen kustannusten kokonaisuuteen......siirto ym on sitten, mutta niitä ei sitten voikaan valita
 

systeemi

New member
Siihen ei nyt viitti ottaa kantaa kattaako mitäkin kustannuksia, se on toinen asia...ja missä haluaa kukin asua, nuo on muita juttuja.

Mutta siis jos ymmärsin oikein niin maksat Ouluun 36e vuoteen kun et osta sieltä energiaa vaan ostat Kemistä, vai onko Oulun energia kalliimpaa kuin Kemin?

Itse olen päätymässä <4c/kWh@0€/kk energiamaksuun ja tuntispot@0€/kk myyntiin....saas kattoo.
[/quote]

Oulun sähkömyynnistä ostetaan myös itse sähkö. Eli siis sähkön myynnissä ei ole perusmaksua.  Samaa taloa siis Kemin energia ja Oulun sähkömyynti. Oulun sähkömyynnistä ei ole ostolle parempaa saanut kuin tuon 4,34snt/kWh. Myynti sitten sen Spotin mukaan.
 

rotzi

Well-known member
rotzi sanoi:
...
Itse olen päätymässä <4c/kWh@0€/kk energiamaksuun ja tuntispot@0€/kk myyntiin....saas kattoo.
Tuolla on nyt eletty taas siihen pisteeseen että pitäisi löytää uusi soppari ostoon ja myyntiin...tuota edellistä tasoa olevaa ei tunnu löytyvän.

Minkälaisia soppareita porukoille viime aikoina tuohon on tarjoiltu?
Pitäskö ajatella taas vaihteeksi pörssisähköä?
 

don

Active member
Moro

Itsellä sama etsintä käynnissä,tämän kuun loppuun hyvä soppari voimassa,alle 4 senttiä kWh eikä kk maksua.Myynnistä maksetaan spot hinta miinus olikohan se 2 senttiä.
Kovin voimallisesti en ole vielä etsiskellyt kun tarjoukset elävät koko ajan mutta mieluusti saa vinkata jos olet löytänyt mielestäsi hyvän osto/myynti sähkönmyyjän.
 

rotzi

Well-known member
don sanoi:
Moro

Itsellä sama etsintä käynnissä,tämän kuun loppuun hyvä soppari voimassa,alle 4 senttiä kWh eikä kk maksua.Myynnistä maksetaan spot hinta miinus olikohan se 2 senttiä.
Kovin voimallisesti en ole vielä etsiskellyt kun tarjoukset elävät koko ajan mutta mieluusti saa vinkata jos olet löytänyt mielestäsi hyvän osto/myynti sähkönmyyjän.
Tuskin -2c/kWh...puolet pois  ;D

Niin tämän ketjun syvin olemus olis vähän vinkkailla itse kunkin hyvistä ja kaikista soppareista... ;)
 

rotzi

Well-known member
Laitetaan nyt tännekin tuo viikonlopun huono spothinta sähköntuottajan kannalta...tuo on aika normaalia kesällä, viikolla piikkejä ja vkl montun pohjalla...

rotzi sanoi:
Nyt kun näin mukavasti paistelee niin piti katsoa paljonko siitä nyt vkl:na maksetaan...ei paljo pascaakaan 1-2c/kWh. Tienaako tuolla.... tuskin. No pitemmän aikavälin hinta on onneksi vähän paempi 4-5c/kWh.
 
Ylös