Aurinkosähköllä työkoneet toimimaan

avensi

Well-known member
Nyt kun on testattu pitkään eri laitteita ,siis eri inverttereillä .Victronilla 180w saa kaikki 200w kuluttavat laitteet toimimaan.Victron 1200w toimii vesiautomaatti 900w ,sirkkeli 1500w ja jiirisaha 1500w,1000w imuri toimii ,myös kahvinkeitin1000w/micro + Kaikki laturit .

 

hemaris

Active member
ave sanoi:
Nyt kun on testattu pitkään eri laitteita ,siis eri inverttereillä .Victronilla 180w saa kaikki 200w kuluttavat laitteet toimimaan.Victron 1200w toimii vesiautomaatti 900w ,sirkkeli 1500w ja jiirisaha 1500w,1000w imuri toimii ,myös kahvinkeitin1000w/micro + Kaikki laturit .

Taitaa olla aika yleistä että laitteiden kulutus jää jonkin verran tyyppikilvessä ilmoitetusta. Itse olen seurannut kulutusta mökin aurinkosähköjärjestelmässä ja suunilleen ainoa laite joka todella kuluttaa sen mitä tyyppikilpi lupaa on vedenkeitin - se todella ottaa sen luvatun 2.2 kWh. muilla härveleillä jää tyypillisesti alle - esim oksasilppurilla vaikka kuinka olen lisännyt kuormaa työtämällä paksumpia oksia. Toki tuo tyyppikilven luku on kai huippukulutus ja saattaa täyttyä osalla laitteista vain tietyissä olosuhteissa.
 

denzil dexter

Well-known member
Kyllä ne pyörii, kunhan vain saa käyntiin. Pitänee viritellä polttomoottoreista tuttuja käynnistysnaruja sähkömoottoreihin, niin pääsee pienemmällä järjestelmällä...
 
Ylös