Sähköautolla kulkemaan NYT !!, energiat katolta ja omasta tuulivoimalasta !

arinko 111

New member
Realistinen, moneen tarkoitukseen sopiva sähköauto ?

Tässä on !!

Tälläistä menopeliä olen katsellut ja muutamalla tutullani on sellainen;

https://www.google.fi/search?q=peugeot+partner+electric&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CCEQsARqFQoTCOnQipa8ksYCFYkRLAod3LQAIA&biw=1440&bih=777

Alkuperäinen akusto on päivitetty ja saatu ajokilometrit 150-200Km mittaisiksi.

Meinaan, siinä sitä on säästökohdetta poikineen..kulkemiseen, kun itse tekee energiat jne
Suomessa on laskettu sähköauton verotusta, joka oli ennen kuten diesel auton.., mutta nyt ei enää.

Ruotsista on poijjaat paljon noita ostelleet ja päivittäneet akustoa täällä.

Tuollaisen meinaan hankkia ja laittaa aurinkopaneeleita ainakin kertaa 2-4 katolleni ja
tuulivoimaakin lisää.
Ajelee sitten sopivaan hintaan  ;)

Siinä on realistinen sähköauto, jolla kuljettelee kunnon kuormiakin, porukkaa, koiria jne

Voin ostaa vanhankin, kun itse olen aina autoni, veneeni, moottoripyöräni jne huoltanut ja isotkin remontit tehnyt itse kaikkineen,
jo 50 vuotta..
Sähkö autossa ei tarvitse öljyn vaihtoa, kytkinlevyjen vaihtoa, pakoputkiston vaihtoa jne
Tee se itse miehelle ja joka miehelle, helppo kohde kaikkinensa  :) !!
Ns ! "autokorjaamoille" ei mikään bisnes..  ???

Nyt kun olen hyvin perillä tuuli-ja aurinko energian tuotosta, saan uuden ulottuvuuden asiaan.

Kaikkein rankimmin verotettua on kulkeminen..

Itse kun tuottaa energiat siihen..saa todellakin MAAILMAN parhaat syöttötariffit, kun Suomessa
on polttoaineet maailman kalleimmat..  ???

Investointi tähän, se maksaa muutamassa vuodessa kaiken takaisin  8)

Sen jälkeen kuljette ilmaiseksi, ympäriltänne löytyvällä energialla.

Omalle energiantuotuotolle uusi ulottuvuus ja paras hinta.

Antero Rantanen
040 511 5245

 

arinko 111

New member
Avensille;
Siinä on peli, mutta etsitään lisää..

Tänään juuri soittelin eräälle kaverilleni, joka on tuollaisella kulkenut töihin ja reissujaan jo monituisia vuosia.
On sähköalan ammattilainen ja tekee itse sähkönsä tuulivoimalla n 5-9Kw tuulivoimalalla,
sekä ITSE tekemillään aurinkopaneeleilla, muutakin on paljon kehitellyt, mm heliostaatin, keskittävän aurinkosysteemin
kääntyvällä systeemillä ym  jne
Kehitti aikoinaan itse erään valmistajan kanssa ja ohjelmoi itse uudestaan sähkömoottorien kierroslukuun tarkoitetun
ns taajuusmuuttajan toimimaan "perse edellä"  tuulivoimalansa kanssa säätimenä, yhteistyössä taajuusmuuttajan
valmistajan kanssa ja tuottamaan lämpöä ja energiaa systeemiinsä jne
Kehitti tuulivoimalansa peräsimeen hydraulisen kääntösysteemin, tuulen paineen mukaan toimivan jne
On toiminut systeeminsä ja hyvin jo vuosia.
Tuottaa parhaiten voimalansa mitä tiedän.

Olllaan oltu yhteydessä.

Hän on päivittänyt kyseisen auton akuston ja lataus systeemin jne ja tietää asiasta.
Niin ovat tehneet muutkin, joita tiedossa.

Kertoi tänään, että kun meni katsastukseen oli jarrut "hieman" jumissa, kun ei tarvita.
Ottaa nimittäin tehokkaasti talteen jarrutusenergian akustoonsa hyödyksi..takaisin kulkemiseen.

Sähköautossa on puolia, jos toisiakin parempaa mitä "polttomoottori" autossa, missä
energian hyötysuhde on vain n 20-30%.
Loput menee lämmöksi harakoille ja jarrutuksissa kaikki..


Antero

 

VesA

New member
Tuollaisen akuston päivittäminen toisenlaiseksi on aika vahvasti valinta.. ne alkuperäiset akut ovat samantapaiset kuin Anterolla on talossaan ja kutakuinkin ikuiset ja vapaasti ladattavat vaikka sadoilla ampeereilla, hoito samaan tapaan kuin NiFe-akuilla. Toki ne ovat hiukan isot ja painavat verrattuna Li-akkuihin. Ja jos ei noita alkuperäisiä osaa huoltaa niin yksi uusi maksaa 1300e ja niitä on siellä pökötissä jo aika monta. Niiden vaihto li-akkuihin antaa lisää ajomatkaa, mutta aika kalliilla lisähinnalla.
 

arinko 111

New member
Nimerkille Vesa;

Oikeassa olet.

Ihan helppoa ei ole "päivittää"akustoa ja muuttaa.
Tarvitaan vahvaa tietämystä ja osaamista asiaan.

Kuten mainitsin, on tiedossa osaajia ja heidän tietämystään.
Ajettuja kilometrejä poikineen ja kokemusta asiasta..jne
EN muuten olisi tätä aloittanut, koko keskustelua.

Itse opiskelen kaikkea tätä parhaillaan ja soittelen, kyselen, luen..

Olen kuitenkin päättänyt tämänkin selvittää, kuten olen selvittänyt oman energiani tuoton..
Jonka nyt tosiaan teen ja ratkaistu !

Joka oli sillä hetkellä kun sen kehittämisen aloitin ja päätin, aivan samaa kaaosta ja tiedon hakua.

MUTTA ! ;

Nyt on AIVAN toiset mahdollisuudet hakea tietoa, kun on tämä internet.
Tekninen kehitys on myös aivan toista luokkkaa, vuosi vuodelta.

Nyt on mielestäni aika tullut valmiiksi tähänkin ratkaisuun.

Tämän internetin myötä on tullut melkoinenkin porukka tutuksi ja ottanut yhteyttä meikäläiseen ja
käynyt täällä asuin paikassanakin, kun alusta asti olen kirjoittanut;
OMALLA nimelläni ja puh numeroni olen myös maininnut.

Siitä on ollut etua jos toistakin, omalla nimellä kirjoittamisesta.

Jatketaan harjoituksia sähköautoiluun ja nyt ALETAAN !


Antero Rantanen
040 511 5245




 

arinko 111

New member
Suomessahan on Euroopan isoimmat Litium esiintymät, seuraava Nokia..;

http://ilmaisenergia.info/foorumi/index.php?topic=1480.0

Joten akkuja voisimme tuottaa ja olla taas edelläkävijöitä.

Connecting people..

Uudella tavalla, jolla rajaton kysyntä ajassamme;  PURE ENERGY.

Antero



 

VesA

New member
arinko 111 sanoi:
Suomessahan on Euroopan isoimmat Litium esiintymät, seuraava Nokia..;

http://ilmaisenergia.info/foorumi/index.php?topic=1480.0

Joten akkuja voisimme tuottaa ja olla taas edelläkävijöitä.

Connecting people..

Uudella tavalla, jolla rajaton kysyntä ajassamme;  PURE ENERGY.

Antero

Edellinen litiumakkutehdas meni kupskeikkaa.. http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2013/07/10/varkaudessa-akkuja-valmistanut-yhtio-konkurssiin/20139584/12  voipi olla kynnystä rahoitukselle.
 

EVV

Member
Tässä vanha myynti-ilmoitus, jossa myyjä arvioi litium akuilla  ajettavan sähkö partnerilla yhdellä latauksella 160-230km. .http://www.sahkoautot.fi/forum/t-1016537/peugeot-partner-electric-myydaeaen-halvalla
Olisko nestistä jostakin saatavissa yksityiskohtaista tietoa, miten noita alkuperäisakkuja elvytetään?
 

arinko 111

New member
Kiitokset kommenteistanne !

Jonkunverrankin taas saatu selvää opiskelussa, tähän asiaan.

Tuon nimimerkin EVV, kommentin jälkeen otin yhteyttä jutusta löytyvään henkilöön ja hän tiesi asiasta !
Autonsa oli myynyt, joka olisi ollut meikälle juuri sopiva..
Tunsi meikäläisen ja puhetta oli, että ajelisi tänne Kustaviin sähköautollansa katsomaan, miten teen omat energiani
tuulesta ja auringosta, kiinnosti häntä !
No, itseä kiinostaisi TODELLAKIN hänen sähköautonsa, josta hän todellakin tiesi kaikkinensa..tuli yhden puhelun aikana
selväksi..montakin asiaa !  ;)

Nimimerkille; Vesa

Ed mainittu henkilö oli hyvin perillä, miten alkuperäinen akusto elvytetään ja siihen löytyy konstit,
joten ota Vesa yhteyttä häneen.
Elvyttäminen on alkuperäisessä akustossa mahdollista ja edullistakin, kun osaa konstit ja nesteet jne !

Laitan tähän yhteystiedot samalla lailla, kuten löytyy Sähköautot. nyt sivustolta;

Nolla viisi nolla 573 0089


Etsinnässä meikällä on siis nyt Peugeot Partner Electric tai Citroenin valmistama sama.
Jos on tiedossanne, niin kirjoitelkaa, tai soitelkaa.

Mukavaa, keskikesän juhlaa Juhannuksen aikaa, samalla toivottelen, kaikille palstalaisille  :D

Antero Rantanen
040 511 5245
 

avensi

Well-known member
  Ed mainittu henkilö oli hyvin perillä, miten alkuperäinen akusto elvytetään ja siihen löytyy konstit,

Elvyttäminen on alkuperäisessä akustossa mahdollista ja edullistakin, kun osaa konstit ja nesteet jne !

Tännehän voisi kertoa asiasta tietoa !
Esim: Akun elvyttäminen
 

VesA

New member
arinko 111 sanoi:
Kiitokset kommenteistanne !

Jonkunverrankin taas saatu selvää opiskelussa, tähän asiaan.

Tuon nimimerkin EVV, kommentin jälkeen otin yhteyttä jutusta löytyvään henkilöön ja hän tiesi asiasta !
Autonsa oli myynyt, joka olisi ollut meikälle juuri sopiva..
Tunsi meikäläisen ja puhetta oli, että ajelisi tänne Kustaviin sähköautollansa katsomaan, miten teen omat energiani
tuulesta ja auringosta, kiinnosti häntä !
No, itseä kiinostaisi TODELLAKIN hänen sähköautonsa, josta hän todellakin tiesi kaikkinensa..tuli yhden puhelun aikana
selväksi..montakin asiaa !  ;)

Nimimerkille; Vesa

Ed mainittu henkilö oli hyvin perillä, miten alkuperäinen akusto elvytetään ja siihen löytyy konstit,
joten ota Vesa yhteyttä häneen.
Elvyttäminen on alkuperäisessä akustossa mahdollista ja edullistakin, kun osaa konstit ja nesteet jne !

Laitan tähän yhteystiedot samalla lailla, kuten löytyy Sähköautot. nyt sivustolta;

Nolla viisi nolla 573 0089


Etsinnässä meikällä on siis nyt Peugeot Partner Electric tai Citroenin valmistama sama.
Jos on tiedossanne, niin kirjoitelkaa, tai soitelkaa.

Mukavaa, keskikesän juhlaa Juhannuksen aikaa, samalla toivottelen, kaikille palstalaisille  :D

Antero Rantanen
040 511 5245

Silloin kun melkein ostin tuollaisen ranskalaisen sähköauton lopputulos oli UK.. siellä niitä oli aika vähän ajettuja muutamalla sadalla punnalla jos akut olivat heikossa kunnossa. Puolalaiset näyttivät niitä ostavan, elvyttävän hiukan ja kertoivat sitten hinnan kymmenellä.. Puolan hinnat olivat alkaen 4000e.
 

EVV

Member
Irlannista näyttää saavan melko halvalla käytettyä Nissan leafia. http://www.carzone.ie/used-cars/nissan/leaf/used-2011-nissan-leaf-full-electr-westmeath-fpa-201518233037345?. Paljokohan tuohon pitäisi maksaa autoveroa päälle?
 

denzil dexter

Well-known member
EVV sanoi:
Irlannista näyttää saavan melko halvalla käytettyä Nissan leafia. http://www.carzone.ie/used-cars/nissan/leaf/used-2011-nissan-leaf-full-electr-westmeath-fpa-201518233037345?. Paljokohan tuohon pitäisi maksaa autoveroa päälle?

On varmaan tuotu maahan sen verran vähän, ettei valmista taulukkohintaa verolle löydy. Jos löytyy, se on tuolla:

http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/autoverotus/kaytetyt_ajoneuvot/index.jsp

Karkeasti voi arvioida myös ostohinnan perusteella (veron hinta), johon lisätään sähköauton autovero, joka on varsin pieni.
 

EVV

Member
denzil dexter sanoi:
EVV sanoi:
Irlannista näyttää saavan melko halvalla käytettyä Nissan leafia. http://www.carzone.ie/used-cars/nissan/leaf/used-2011-nissan-leaf-full-electr-westmeath-fpa-201518233037345?. Paljokohan tuohon pitäisi maksaa autoveroa päälle?

On varmaan tuotu maahan sen verran vähän, ettei valmista taulukkohintaa verolle löydy. Jos löytyy, se on tuolla:

http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/autoverotus/kaytetyt_ajoneuvot/index.jsp



Karkeasti voi arvioida myös ostohinnan perusteella (veron hinta), johon lisätään sähköauton autovero, joka on varsin pieni.

Kiitos vinkistä! :)
 

denzil dexter

Well-known member
Ei näy minulla oikein tuo pdf-dokumentti mutta arvaan, että uuden Leafin hinnassa on autoveroa 1500-2000 euroa. Käytetyssä veron on tietysti oltava pienempi:

http://www.nissan.fi/etc/medialib/nissaneu/_FI_fi/_Other_pdf/_pricelists.Par.55557.File.dat/LEAF_Asiakashinnasto__09-06-14_0405b.pdf
 

EVV

Member
denzil dexter sanoi:
Ei näy minulla oikein tuo pdf-dokumentti mutta arvaan, että uuden Leafin hinnassa on autoveroa 1500-2000 euroa. Käytetyssä veron on tietysti oltava pienempi:

http://www.nissan.fi/etc/medialib/nissaneu/_FI_fi/_Other_pdf/_pricelists.Par.55557.File.dat/LEAF_Asiakashinnasto__09-06-14_0405b.pdf
Juu, tuohon haarukkaan näyttää menevän.
 

EVV

Member
Näyttävät Norjassa myyvän 4 sähköpösöä 100000 Norjan kruunuun. Tosin1 auto on ilmeisesti varaosiksi. Itseäni kiinnostaisi tuo punainen Pegeot partner lisäakkuineen. Lähetinikin jo tiedustelun, mutta eivät ole vastaneet. Ilmeisesti haluavat myydä koko setin kerralla. Paikka näyttää sijaitsevan Oslon eteläpuolella. Tuli tarkastettua kartasta latuaspisteet. Näyttäis siltä, että olisivat ajettavissa Suomeen. Olisko jotkut kiinostuneet hankkimaan nuo muut Pösöt? http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,22113.0.html

P.S.  Lisätty yksi nolla hintaan,eli euroissa noin 11 tonnia koko setti
 
Ylös