sähkö(polku)pyörä

jolla

Member
voi että on veikeä vehe, käsitykseni muuttui kertaheitolla
ei sillä tarvitse polkea, riittää kun liikuttaa polkimia ja voima piisaa
luulin että moottori on avustava/keventävä voima, mutta ei, se menee täysillä kun vain polkimissa on vähänkin liikettä
jos ei pärinää kaipaa, mopot täysin out, ja vielä ilmainen energia ilman vakuutusmaksuja
 

rotzi

Well-known member
No ei se nyt noin mene, kyllä se on avustava/keventävä ihan selkeesti, ei tarvii heti ja ainoastaan valita sitä ajomoodii "SUPERTURBOBOOST!"  ;)
 

HeTi

Member
Nykyisten määräysten mukaan polkimia ei edes tarvitse liikuttaa kunhan ei liiku sähköllä yli 25km/h.

Mukavia pelejä, en vaihtaisi luomuun.
Nykyisessä pyörässä on kunnon tavaratelineet ja kaikki kauppamatkatkin teen mieluummin pyörällä.
Ei haittaa talvi, ei vastatuuli, ei pieni sade.
 

jolla

Member
rotzi sanoi:
No ei se nyt noin mene, kyllä se on avustava/keventävä ihan selkeesti, ei tarvii heti ja ainoastaan valita sitä ajomoodii "SUPERTURBOBOOST!"  ;)

no kyllä se menee, minulla on sellainen ja olen ajanut sillä ihan käytännössä ja monta kertaa, juuri äsken, usko sinä vaan omiin kuvitelmiisi
 

kotte

Well-known member
HeTi sanoi:
Nykyisessä pyörässä on kunnon tavaratelineet ja kaikki kauppamatkatkin teen mieluummin pyörällä.
Ei haittaa talvi, ei vastatuuli, ei pieni sade.
Onko tuo ehkä jokin katettu härveli?  ;) Tuollainen hiukan kiinnostaisi. Itseäni kyllä talvi ja kunnon sade haittaa. En vaihtaisi talvella "luomu"-pyörää sähkö-sellaiseen, koska kaiken lämmön tarvitsee liikkeelle lähtiessä hytinän tyynnyttämiseen eikä piisakaan. Sekä sähköpyörässä että tavanomaisessa on sen verran vaatimaton ja äärimmillään hankalasti käytettävä tavarankuljetuskyky, että tarvitsisin ainakin itse perävaunun. Eipä ole tuollaista tullut otetuksi käyttöön, kun toimivuuteen eri oloissa on omat epäilykseni.
 

rotzi

Well-known member
jolla sanoi:
rotzi sanoi:
No ei se nyt noin mene, kyllä se on avustava/keventävä ihan selkeesti, ei tarvii heti ja ainoastaan valita sitä ajomoodii "SUPERTURBOBOOST!"  ;)

no kyllä se menee, minulla on sellainen ja olen ajanut sillä ihan käytännössä ja monta kertaa, juuri äsken, usko sinä vaan omiin kuvitelmiisi
no ei mene, vai ostitko semmosen missä on yks ja ainut moodi (jos semmosia on) ja se on "SUPERTURBOBOOST!"?
elä sie valehtele  ;)
 

HeTi

Member
kotte sanoi:
HeTi sanoi:
Nykyisessä pyörässä on kunnon tavaratelineet ja kaikki kauppamatkatkin teen mieluummin pyörällä.
Ei haittaa talvi, ei vastatuuli, ei pieni sade.
Onko tuo ehkä jokin katettu härveli?  ;) Tuollainen hiukan kiinnostaisi. Itseäni kyllä talvi ja kunnon sade haittaa. En vaihtaisi talvella "luomu"-pyörää sähkö-sellaiseen, koska kaiken lämmön tarvitsee liikkeelle lähtiessä hytinän tyynnyttämiseen eikä piisakaan. Sekä sähköpyörässä että tavanomaisessa on sen verran vaatimaton ja äärimmillään hankalasti käytettävä tavarankuljetuskyky, että tarvitsisin ainakin itse perävaunun. Eipä ole tuollaista tullut otetuksi käyttöön, kun toimivuuteen eri oloissa on omat epäilykseni.

Ei nyt sentään. Kyseessä on vanha Rahti-Helkama, takavanne on vaihdettu 1000W sähköön. Tavaratelineiden pitäisi kestää 25kg. Talvella pyörällä pääsee ovelta-ovelle kun autoa vielä lämmittelisi. Kaikki on tosin tässä muutaman kilometrin säteellä.
 

jolla

Member
rotzi sanoi:
jolla sanoi:
rotzi sanoi:
No ei se nyt noin mene, kyllä se on avustava/keventävä ihan selkeesti, ei tarvii heti ja ainoastaan valita sitä ajomoodii "SUPERTURBOBOOST!"  ;)

no kyllä se menee, minulla on sellainen ja olen ajanut sillä ihan käytännössä ja monta kertaa, juuri äsken, usko sinä vaan omiin kuvitelmiisi
no ei mene, vai ostitko semmosen missä on yks ja ainut moodi (jos semmosia on) ja se on "SUPERTURBOBOOST!"?
elä sie valehtele  ;)

en valehtele, kävin juuri taas kokeilemassa, lihasvoimaa ei tarvita
 

LauriH

Member
Itsellä ei ole moista laitetta, mutta kyllähän sen pitäisi olla ihan ehdoton ykkösvalinta kaupunkiliikkumiseen melkein kenelle vain, kuntoiluaspekti poislukien. Usein jopa nopein tapa liikkua, kun pääsee oikomaan paikoista, joihin autoilla ei ole asiaa.

Mielestäni valtion pitäisi jopa jollain tapaa tukea niiden yleistymistä, koska sähköpyörien käyttö vähentää suoraan yksityisautoilua. Se olisi myös autoilijoiden etu ruuhkien pienentyessä ja ilmanlaadun parantuessa
Sitä ei moni tule ajatelleeksi, että autot tuottavat merkittävän määrän tappavia pienhiukkaspäästöjä renkaiden, jarrujen ja tien kulumisen muodossa ja se pätee kaikkiin autoihin, myös sähköllä toimiviin. Nykyiset polttomoottoriautotkin ovat jo sen verran vähäpäästöisiä, että tällä seikalla on iso merkitys.

CO2-päästöjen väheneminen on pelkästään ylimääräistä plussaa.
 

rotzi

Well-known member
Pähkäilijä sanoi:
jolla sanoi:
en valehtele, kävin juuri taas kokeilemassa, lihasvoimaa ei tarvita

oon ja katellu että tommone ois kiva mutta hinta vähän köyhää häiritsee

https://www.youtube.com/watch?v=8yQ9W0P3SLo
joo noita on monenlaisia, siksi tuossa koitin jollalta tivata 'merkkiä ja mallia' jotta tulisi selko 'valehtelulle'...
'tavallinen' sähköpyörä ei käyttäydy jollan kertomalla tavalla.

tuo olis tosiaan rouhee peli, ei kuitenkaan ehkä päädy  ostoslistalle.... 8)
 

jolla

Member
rotzi sanoi:
Pähkäilijä sanoi:
jolla sanoi:
en valehtele, kävin juuri taas kokeilemassa, lihasvoimaa ei tarvita

oon ja katellu että tommone ois kiva mutta hinta vähän köyhää häiritsee

https://www.youtube.com/watch?v=8yQ9W0P3SLo
joo noita on monenlaisia, siksi tuossa koitin jollalta tivata 'merkkiä ja mallia' jotta tulisi selko 'valehtelulle'...
'tavallinen' sähköpyörä ei käyttäydy jollan kertomalla tavalla.

tuo olis tosiaan rouhee peli, ei kuitenkaan ehkä päädy  ostoslistalle.... 8)

ajattelin, etten xxxxxx kanssa viitsi energiaani kuluttaa moiseen vääntämiseen, mutta kun valehtelijaksi haukut, niin tässä

ostin muijalle äitienpäivälahjaksi seuraavanlaisen
https://www.biltema.fi/vapaa-aika/pyoraily/sahkopyorat/sahkopolkupyora-low-step-28-7-vaihteinen-2000041074

kun sillä lähtee ajamaan, siis polkee, liikuttaa polkimia, se vetää sillä maksimitehollaan siihen nopeuteen saakka mikä siinä on kulloinkin valittu, ei vaadi siis lihasvoimaa kuin sen, että polkimet liikkuu, ei yhtään itse pyörän liikuttamiseen
esim jos on valittu suurin ajovaihde ja suurin nopeus, ainoastaan polkimia liikuttamalla pyörä kulkee sitä rajoitettua maksiminopeutta
moottorissa ei ole mitään portaatonta säätöä eikä mitään rakennetta tai erotiikkaa siihen jotta se keventäisi polkemista, siis moottori toimisi osateholla

jos tuon moottorin ohjauksen, käytännössä polkimen läheisyyteen kiinnitetyn , ilmeisesti reed releen muuttaisi vaikka tankoon painonapiksi, ei tarvitsisi polkea lainkaan, muutaman sekunnin välein painaisi vain nappia

en ihmettele että näillä keskustelupalstoilla on hiljaista ja kirjoittajat hupenevat, päätelköön jokainen itse miksi, ettei tule rumasti sanottua


edit:
enhän kylläkään tiedä jos tuossa pyörässä on tällainen vika? laittakaa tietoa kenellä on vastaavanlainen laite
3 vuotta sitten myyty saman firman runkoakulla toimii samoin, joten ainakin 3 samanlaista on myyty

rotzi
minkä merkkinen/mallinen se sinun pyöräsi olikaan? , voisin käydä sipaisemassa koeajot kui toimii
 

kotte

Well-known member
LauriH sanoi:
Itsellä ei ole moista laitetta, mutta kyllähän sen pitäisi olla ihan ehdoton ykkösvalinta kaupunkiliikkumiseen melkein kenelle vain, kuntoiluaspekti poislukien. Usein jopa nopein tapa liikkua, kun pääsee oikomaan paikoista, joihin autoilla ei ole asiaa.

Mielestäni valtion pitäisi jopa jollain tapaa tukea niiden yleistymistä, koska sähköpyörien käyttö vähentää suoraan yksityisautoilua. Se olisi myös autoilijoiden etu ruuhkien pienentyessä ja ilmanlaadun parantuessa
Sitä ei moni tule ajatelleeksi, että autot tuottavat merkittävän määrän tappavia pienhiukkaspäästöjä renkaiden, jarrujen ja tien kulumisen muodossa ja se pätee kaikkiin autoihin, myös sähköllä toimiviin. Nykyiset polttomoottoriautotkin ovat jo sen verran vähäpäästöisiä, että tällä seikalla on iso merkitys.

CO2-päästöjen väheneminen on pelkästään ylimääräistä plussaa.
Toisaalta nuo eivät ole ihan riskittömiä laitteita ja samaten kuin polkupyörät, eivät ajajalle ole yhtä turvallisia kuin nykyaikainen henkilöauto per kuljetussuorite. Toki suuri osa riskistä liittyy autojen ja pyörien välisiin onnettomuuksiin, jollaisten riski on luonnostaan jalankulkijoiden ja autojen välisiä onnettomuuksia suurempi monesta syystä, mutta toisaalta pyörä ei voi korvata etenkään kaikkein raskainta kumipyöräliikennettä, raitiovaunuja ym., joihon pyöräilyn riskit merkittävältä osin liittyvät. Perinteinen polkypyörä kohottaa kuitenkin kuntoa tehokkaammin eikä ole ainakaan turvattomampi, https://ls24.fi/artikkelit/moni-onnettomuus-jaa-yha-piiloon.

Eiköhän nämä kevyet sähkökulkuneuvot ole taas uusi muoti-ilmiö, johon valtiovalta voisi mielestäni suhtautua ilman turhia intohimoja. Jos jotkut laiteryhmät lunastavat pysyvästi paikkansa, sitten voi olla aiheutta reagoida mahdollisiin haittoihin, mikä on sen ajan murhe.
 

rotzi

Well-known member
jolla sanoi:
rotzi sanoi:
Pähkäilijä sanoi:
jolla sanoi:
en valehtele, kävin juuri taas kokeilemassa, lihasvoimaa ei tarvita

oon ja katellu että tommone ois kiva mutta hinta vähän köyhää häiritsee

https://www.youtube.com/watch?v=8yQ9W0P3SLo
joo noita on monenlaisia, siksi tuossa koitin jollalta tivata 'merkkiä ja mallia' jotta tulisi selko 'valehtelulle'...
'tavallinen' sähköpyörä ei käyttäydy jollan kertomalla tavalla.

tuo olis tosiaan rouhee peli, ei kuitenkaan ehkä päädy  ostoslistalle.... 8)

ajattelin, etten xxxxxx kanssa viitsi energiaani kuluttaa moiseen vääntämiseen, mutta kun valehtelijaksi haukut, niin tässä

ostin muijalle äitienpäivälahjaksi seuraavanlaisen
https://www.biltema.fi/vapaa-aika/pyoraily/sahkopyorat/sahkopolkupyora-low-step-28-7-vaihteinen-2000041074

kun sillä lähtee ajamaan, siis polkee, liikuttaa polkimia, se vetää sillä maksimitehollaan siihen nopeuteen saakka mikä siinä on kulloinkin valittu, ei vaadi siis lihasvoimaa kuin sen, että polkimet liikkuu, ei yhtään itse pyörän liikuttamiseen
esim jos on valittu suurin ajovaihde ja suurin nopeus, ainoastaan polkimia liikuttamalla pyörä kulkee sitä rajoitettua maksiminopeutta
moottorissa ei ole mitään portaatonta säätöä eikä mitään rakennetta tai erotiikkaa siihen jotta se keventäisi polkemista, siis moottori toimisi osateholla

jos tuon moottorin ohjauksen, käytännössä polkimen läheisyyteen kiinnitetyn , ilmeisesti reed releen muuttaisi vaikka tankoon painonapiksi, ei tarvitsisi polkea lainkaan, muutaman sekunnin välein painaisi vain nappia

en ihmettele että näillä keskustelupalstoilla on hiljaista ja kirjoittajat hupenevat, päätelköön jokainen itse miksi, ettei tule rumasti sanottua


edit:
enhän kylläkään tiedä jos tuossa pyörässä on tällainen vika? laittakaa tietoa kenellä on vastaavanlainen laite
3 vuotta sitten myyty saman firman runkoakulla toimii samoin, joten ainakin 3 samanlaista on myyty

rotzi
minkä merkkinen/mallinen se sinun pyöräsi olikaan? , voisin käydä sipaisemassa koeajot kui toimii
No arvasinhan tuon eksotiikan...ja totuuskin paljastu samalla  8)

Suurin osa Suomessa myytävistä sähköpyöristä on Shimanon tai Boschin sähköillä (väittäisin >80%) ja ne ei käyttäydy Bilteman tapaan jos se noin käyttäytyy...Biltemassa on sitten eri filosofia jos siinä valitaan nopeus mitä ajetaan, yksinkertaisempi sähkötekniikka. En ostaisi jos se noin käyttäytyy, en ole kokeillut kyseistä itse mutta S ja B satuloilta on tullut veivattua tänä keväänä paljohkosti ja Trek merkkinen Bosch jäi käteen.

Siitä vaan kokeilemaan mitä tahansa noilla S ja B sähköillä olevaa pyörää niin varmasti joutuu vähän polkemaankin, sitten kun heittää suurimman avustuksen niin jalkavoimaa tarvitaan vähiten...millekään avustustasolle ei anneta mitään nopeutta menee sen 25km/h jos vaan jaksaa polkea, tietysti menee yli alamäessä mutta avustaminen loppuu 25km/h nopeuteen.

 

jolla

Member
rotzi sanoi:
jolla sanoi:
rotzi sanoi:
Pähkäilijä sanoi:
jolla sanoi:
en valehtele, kävin juuri taas kokeilemassa, lihasvoimaa ei tarvita

oon ja katellu että tommone ois kiva mutta hinta vähän köyhää häiritsee

https://www.youtube.com/watch?v=8yQ9W0P3SLo
joo noita on monenlaisia, siksi tuossa koitin jollalta tivata 'merkkiä ja mallia' jotta tulisi selko 'valehtelulle'...
'tavallinen' sähköpyörä ei käyttäydy jollan kertomalla tavalla.

tuo olis tosiaan rouhee peli, ei kuitenkaan ehkä päädy  ostoslistalle.... 8)

ajattelin, etten xxxxxx kanssa viitsi energiaani kuluttaa moiseen vääntämiseen, mutta kun valehtelijaksi haukut, niin tässä

ostin muijalle äitienpäivälahjaksi seuraavanlaisen
https://www.biltema.fi/vapaa-aika/pyoraily/sahkopyorat/sahkopolkupyora-low-step-28-7-vaihteinen-2000041074

kun sillä lähtee ajamaan, siis polkee, liikuttaa polkimia, se vetää sillä maksimitehollaan siihen nopeuteen saakka mikä siinä on kulloinkin valittu, ei vaadi siis lihasvoimaa kuin sen, että polkimet liikkuu, ei yhtään itse pyörän liikuttamiseen
esim jos on valittu suurin ajovaihde ja suurin nopeus, ainoastaan polkimia liikuttamalla pyörä kulkee sitä rajoitettua maksiminopeutta
moottorissa ei ole mitään portaatonta säätöä eikä mitään rakennetta tai erotiikkaa siihen jotta se keventäisi polkemista, siis moottori toimisi osateholla

jos tuon moottorin ohjauksen, käytännössä polkimen läheisyyteen kiinnitetyn , ilmeisesti reed releen muuttaisi vaikka tankoon painonapiksi, ei tarvitsisi polkea lainkaan, muutaman sekunnin välein painaisi vain nappia

en ihmettele että näillä keskustelupalstoilla on hiljaista ja kirjoittajat hupenevat, päätelköön jokainen itse miksi, ettei tule rumasti sanottua


edit:
enhän kylläkään tiedä jos tuossa pyörässä on tällainen vika? laittakaa tietoa kenellä on vastaavanlainen laite
3 vuotta sitten myyty saman firman runkoakulla toimii samoin, joten ainakin 3 samanlaista on myyty

rotzi
minkä merkkinen/mallinen se sinun pyöräsi olikaan? , voisin käydä sipaisemassa koeajot kui toimii
No arvasinhan tuon eksotiikan...ja totuuskin paljastu samalla  8)

Suurin osa Suomessa myytävistä sähköpyöristä on Shimanon tai Boschin sähköillä (väittäisin >80%) ja ne ei käyttäydy Bilteman tapaan jos se noin käyttäytyy...Biltemassa on sitten eri filosofia jos siinä valitaan nopeus mitä ajetaan, yksinkertaisempi sähkötekniikka. En ostaisi jos se noin käyttäytyy, en ole kokeillut kyseistä itse mutta S ja B satuloilta on tullut veivattua tänä keväänä paljohkosti ja Trek merkkinen Bosch jäi käteen.

Siitä vaan kokeilemaan mitä tahansa noilla S ja B sähköillä olevaa pyörää niin varmasti joutuu vähän polkemaankin, sitten kun heittää suurimman avustuksen niin jalkavoimaa tarvitaan vähiten...millekään avustustasolle ei anneta mitään nopeutta menee sen 25km/h jos vaan jaksaa polkea, tietysti menee yli alamäessä mutta avustaminen loppuu 25km/h nopeuteen.

niin rotzi, minulle ei vain aukene mitä minä valehtelin? missä kohtaa olen valehtelija?
minulle on ihan yks vitunmaku mitä kirjoitat ja sepustelet, mutta seisotko sanojesi takana kuin mies/henkilö/nainen/unisex

olenko valehtelija?

vastausta odotan
 

Puuha

Well-known member
rotzi sanoi:
No arvasinhan tuon eksotiikan...ja totuuskin paljastu samalla  8)

Suurin osa Suomessa myytävistä sähköpyöristä on Shimanon tai Boschin sähköillä (väittäisin >80%) ja ne ei käyttäydy Bilteman tapaan jos se noin käyttäytyy...Biltemassa on sitten eri filosofia jos siinä valitaan nopeus mitä ajetaan, yksinkertaisempi sähkötekniikka. En ostaisi jos se noin käyttäytyy, en ole kokeillut kyseistä itse mutta S ja B satuloilta on tullut veivattua tänä keväänä paljohkosti ja Trek merkkinen Bosch jäi käteen.

Siitä vaan kokeilemaan mitä tahansa noilla S ja B sähköillä olevaa pyörää niin varmasti joutuu vähän polkemaankin, sitten kun heittää suurimman avustuksen niin jalkavoimaa tarvitaan vähiten...millekään avustustasolle ei anneta mitään nopeutta menee sen 25km/h jos vaan jaksaa polkea, tietysti menee yli alamäessä mutta avustaminen loppuu 25km/h nopeuteen.

Niin no, tuo toiminta mitä Jolla tuossa mainitsee on aika tyypillinen näille napamoottorisille halppiksille joihin ei edes vara-akkuja ole saatavilla vaan pyörä on romua kun akku happanee. Myös ilman avustusta pyöräily on kohtuuttoman raskasta napamoottorin jarruttavan voiman vuoksi.

Taas e-fillarit joissa moottori on poljinakselilla, toiminta on juuri niin että apua tulee aina kun poljetaan mutta vaikka ajettaisiin ilman akkua ei moottori ala kuitenkaan vastustamaan polkemista ja näin pyörä pysyy kevyenä myös lihasvoimalla toimittaessa. Näissä on myös yleensä huolehdittu jälkimarkkinoinnista ja vara-akkujen saatavuudesta hamassa tulevaisuudessa.
 

jolla

Member
Puuha sanoi:
rotzi sanoi:
No arvasinhan tuon eksotiikan...ja totuuskin paljastu samalla  8)

Suurin osa Suomessa myytävistä sähköpyöristä on Shimanon tai Boschin sähköillä (väittäisin >80%) ja ne ei käyttäydy Bilteman tapaan jos se noin käyttäytyy...Biltemassa on sitten eri filosofia jos siinä valitaan nopeus mitä ajetaan, yksinkertaisempi sähkötekniikka. En ostaisi jos se noin käyttäytyy, en ole kokeillut kyseistä itse mutta S ja B satuloilta on tullut veivattua tänä keväänä paljohkosti ja Trek merkkinen Bosch jäi käteen.

Siitä vaan kokeilemaan mitä tahansa noilla S ja B sähköillä olevaa pyörää niin varmasti joutuu vähän polkemaankin, sitten kun heittää suurimman avustuksen niin jalkavoimaa tarvitaan vähiten...millekään avustustasolle ei anneta mitään nopeutta menee sen 25km/h jos vaan jaksaa polkea, tietysti menee yli alamäessä mutta avustaminen loppuu 25km/h nopeuteen.

Niin no, tuo toiminta mitä Jolla tuossa mainitsee on aika tyypillinen näille napamoottorisille halppiksille joihin ei edes vara-akkuja ole saatavilla vaan pyörä on romua kun akku happanee. Myös ilman avustusta pyöräily on kohtuuttoman raskasta napamoottorin jarruttavan voiman vuoksi.

Taas e-fillarit joissa moottori on poljinakselilla, toiminta on juuri niin että apua tulee aina kun poljetaan mutta vaikka ajettaisiin ilman akkua ei moottori ala kuitenkaan vastustamaan polkemista ja näin pyörä pysyy kevyenä myös lihasvoimalla toimittaessa. Näissä on myös yleensä huolehdittu jälkimarkkinoinnista ja vara-akkujen saatavuudesta hamassa tulevaisuudessa.

toinen hyväkäs , minulla on tuohon vara-akku, siis 2 (kaksi) akkua

pitääkö video ottaa että etupyörä rullaa samoin kuin moottoriton etupyörä
 

rotzi

Well-known member
jolla sanoi:
rotzi sanoi:
jolla sanoi:
rotzi sanoi:
Pähkäilijä sanoi:
jolla sanoi:
en valehtele, kävin juuri taas kokeilemassa, lihasvoimaa ei tarvita

oon ja katellu että tommone ois kiva mutta hinta vähän köyhää häiritsee

https://www.youtube.com/watch?v=8yQ9W0P3SLo
joo noita on monenlaisia, siksi tuossa koitin jollalta tivata 'merkkiä ja mallia' jotta tulisi selko 'valehtelulle'...
'tavallinen' sähköpyörä ei käyttäydy jollan kertomalla tavalla.

tuo olis tosiaan rouhee peli, ei kuitenkaan ehkä päädy  ostoslistalle.... 8)

ajattelin, etten xxxxxx kanssa viitsi energiaani kuluttaa moiseen vääntämiseen, mutta kun valehtelijaksi haukut, niin tässä

ostin muijalle äitienpäivälahjaksi seuraavanlaisen
https://www.biltema.fi/vapaa-aika/pyoraily/sahkopyorat/sahkopolkupyora-low-step-28-7-vaihteinen-2000041074

kun sillä lähtee ajamaan, siis polkee, liikuttaa polkimia, se vetää sillä maksimitehollaan siihen nopeuteen saakka mikä siinä on kulloinkin valittu, ei vaadi siis lihasvoimaa kuin sen, että polkimet liikkuu, ei yhtään itse pyörän liikuttamiseen
esim jos on valittu suurin ajovaihde ja suurin nopeus, ainoastaan polkimia liikuttamalla pyörä kulkee sitä rajoitettua maksiminopeutta
moottorissa ei ole mitään portaatonta säätöä eikä mitään rakennetta tai erotiikkaa siihen jotta se keventäisi polkemista, siis moottori toimisi osateholla

jos tuon moottorin ohjauksen, käytännössä polkimen läheisyyteen kiinnitetyn , ilmeisesti reed releen muuttaisi vaikka tankoon painonapiksi, ei tarvitsisi polkea lainkaan, muutaman sekunnin välein painaisi vain nappia

en ihmettele että näillä keskustelupalstoilla on hiljaista ja kirjoittajat hupenevat, päätelköön jokainen itse miksi, ettei tule rumasti sanottua


edit:
enhän kylläkään tiedä jos tuossa pyörässä on tällainen vika? laittakaa tietoa kenellä on vastaavanlainen laite
3 vuotta sitten myyty saman firman runkoakulla toimii samoin, joten ainakin 3 samanlaista on myyty

rotzi
minkä merkkinen/mallinen se sinun pyöräsi olikaan? , voisin käydä sipaisemassa koeajot kui toimii
No arvasinhan tuon eksotiikan...ja totuuskin paljastu samalla  8)

Suurin osa Suomessa myytävistä sähköpyöristä on Shimanon tai Boschin sähköillä (väittäisin >80%) ja ne ei käyttäydy Bilteman tapaan jos se noin käyttäytyy...Biltemassa on sitten eri filosofia jos siinä valitaan nopeus mitä ajetaan, yksinkertaisempi sähkötekniikka. En ostaisi jos se noin käyttäytyy, en ole kokeillut kyseistä itse mutta S ja B satuloilta on tullut veivattua tänä keväänä paljohkosti ja Trek merkkinen Bosch jäi käteen.

Siitä vaan kokeilemaan mitä tahansa noilla S ja B sähköillä olevaa pyörää niin varmasti joutuu vähän polkemaankin, sitten kun heittää suurimman avustuksen niin jalkavoimaa tarvitaan vähiten...millekään avustustasolle ei anneta mitään nopeutta menee sen 25km/h jos vaan jaksaa polkea, tietysti menee yli alamäessä mutta avustaminen loppuu 25km/h nopeuteen.

niin rotzi, minulle ei vain aukene mitä minä valehtelin? missä kohtaa olen valehtelija?
minulle on ihan yks vitunmaku mitä kirjoitat ja sepustelet, mutta seisotko sanojesi takana kuin mies/henkilö/nainen/unisex

olenko valehtelija?

vastausta odotan
Et enää, kiitos Biltema selvennyksesi...
En ole itse törmännyt yhteenkään e-pyörään joka vastaa kuvaustasi, tiesin kyllä Bilteman myyvän moisia mutta näissä asioissa se ei ylittänyt kokeilukynnystä ja nykyisen tiedon perusteella ihan hyvä niin.
 
Ylös