Latauksen etälukeminen

majuta

New member
Hei,

Minulla on metsässä aurinkopaneeleilla toimivia kameroita. Systeemissä on Victronin MPPT 75/15 Bluetooth säädin. 4G reititin lähettää kuvaa.

Onko jotain kohtuu hintaista systeemiä jolla voisi etälukeä akuston jännitteen kotoa?

Säästäisi kengänpohjia kun ei tarvisi mennä bluetooth etäisyydelle.
 

Koskenranta

Member
majuta sanoi:
Hei,

Minulla on metsässä aurinkopaneeleilla toimivia kameroita. Systeemissä on Victronin MPPT 75/15 Bluetooth säädin. 4G reititin lähettää kuvaa.

Onko jotain kohtuu hintaista systeemiä jolla voisi etälukeä akuston jännitteen kotoa?

Säästäisi kengänpohjia kun ei tarvisi mennä bluetooth etäisyydelle.
Eivät ilmeisesti ole riistakameorita? Niissähän näkyy akun tila kuvassa.
 

vesioinas

Active member
En tiedä löytyykö mitään valmista ratkaisua tähän muuta kuin kameraa vaihtamalla. Itse rakensin servo-ohjatut valvontakamerat RPi zeroilla, joilla voi tehdä vapaasti mitä haluaa. Zeroa ei saa mihinkään suspend-tilaan, joten tein virtojen kytkennän ulkoisesti arduinolla, joka kuluttaa alle 1mA pätkittäin nukkuessaan. Jos arduinon mittaama LiPojännite on asetetun alarajan alapuolella niin zeroa ei käynnistetä. Muutenkin zeron bootti kestää hieman (20-30s paketin moduleista riippuen), joten tämä ei sovi puhtaasti liiketunnistinkäyttöön. Zero kuluttaa idlessä n.100mA ja kuvan otto piikittää hetkellisesti vähän enemmän. Kuvat/videot siirtyvät sctp:llä ovh:n virtuaalipalvelimelle Ranskaan. Käytän sarjaporttia Arduinon ja zeron viestinnässä. Sammutuksessa virrankatkaisu pitää tehdä muutaman sekunnin viiveellä.
 
Ylös