Windesolin latausvahti

Wussy

Member


Kuvassa tarvitaan 33k ntc vastus, mutta
NTC vastuksia oli saatavilla vain 22k ja 47k


Arpa osui 47k kohdalle, mutta valaiskaahan tyhmää, että kumpi olisi ollut parempi vaihtoehto, 22k vai 47k?
 

Puuha

Well-known member
"pole" on tuon tehnyt ja irkissä #tuulivoima kanavalla on yritetty häntä tavoittaa. saattaapi tulla ohjeistamaan ehkä tänne kun näkee että häntä on tavoiteltu.
 

Wussy

Member
BC 640 pamahti, mikä vialla  ???

Tuli tunne, että savun hälvettyä tarkastamme kytkennät, kun
bc640:nen pamahti.

Tinaukset piti olla kohdillaan, mutta itse epäilen että jalkojen järjestys oli väärä.

Tinasin jalat tällä järjestyksellä (jalka nro3 +12v, jalka nro2 releelle), meniköhän oikein?




Lm 431 (kuvassa TL431) jalkajärjestykseksi löysin netistä 2, 3, ja 1
(Jos ylläolevan bc640:n kuvan vasemmanpuoleista piirrosta soveltaa niin kuvan jalka numero 1 on lm:n jalka numero 2, jalka numero 2 on 3 ja jalka 3 on 1)

Lm431 jalka nro3 tinasin -12v ja jalka nro1:n vastuksien 2k ja 10k persiiseen


 

Wussy

Member
vastaan itse itselleni  :D

BC640:nen jalkajärjestys oli väärä, joten netistä useammasta eri lähteestä löytämääni jalkajärjestykseen ei olisi pitänyt luottaa.
(tai sitten tulkitsin kuvia väärin)

Kuvan vasemman puoleisen piirustuksen jalkajärjestys onkin seuraava (ylhäältä alas):
E, C, B






 

Wussy

Member
Täytyy informoida, kun pääsin päiväksi sivistyksen pariin..

Rele kytkeytyy vasta liian korkealla jännitteellä (muistakseni ~15,5v).
Joudun ilmeisesti tinaamaan 47k ntc vastuksen rinnalle potikan, jotta releen kytkeytymisen saisi edes alle 15 voltin.
(Potikan sen vuoksi, että niitä on muutama valmiina miljoona laatikon pohjalla)



Ja sitten ohimennen voisi mainita, että invertteri  ei muuten pidä ukkosesta :eek:  :) :)

Salaman tarkkaa isku kohtaa en nähnyt, mutta kun salama välähti ja ukkonen pamahti niin radio sammui.
Ihme kyllä niin mitään muuta, kuin invertteri ei mennyt hajalle..
 

PoLe

New member
Wussy sanoi:


Kuvassa tarvitaan 33k ntc vastus, mutta
NTC vastuksia oli saatavilla vain 22k ja 47k


Arpa osui 47k kohdalle, mutta valaiskaahan tyhmää, että kumpi olisi ollut parempi vaihtoehto, 22k vai 47k?

Laita 20k ja 2k vastukset sarjaan :)
En suosittele että käytät relettä.. mulla oli vaikka kuinka kestävä virran suhteen mut releet sanoivat että poks.
katso sama aihe "elektroniikka" osiosta.
 
Ylös